През първото тримесечие шивашкото предприятие “Мизия 96” в Плевен отчита загуба в размер на 43 хил. лева. Това показват числата в междинния финансов отчет на фирмата. Отрицателният финансов резултат расте спрямо същия период на миналата година, когато е бил 7 хил. лева.
“Мизия 96” е водещ производител на мъжки облекла в България. Сред клиентите й са утвърдени фирми от Европа и 100% от продукцията на фирмата е предназначена за износ в Германия, Франция, Холандия, Словакия, Испания, Франция като разплащанията са в евро.
През първото тримесечие на тази година
нетните приходи от продажби на готова продукция са на стойност 4.52 млн. лева като нарастват
като стойност спрямо същия период на миналата година, но се отбелязват спад на продадените изделия – мъжки костюми, панталони, сака, мъжки костюми с жилетка и други. Дружеството отчита и приходи от финансирания в размер на 8 хил. лева, като сумата намалява през последните три години.
Разходите на предприятието по основната му производствена дейност са на стойност 4.55 млн. лева, като има и финансови разходи за 23 хил. лева. Числата показват
повишение на похарчените от фирмата парични средства с 49 хил. лева.
Преобладаващата част от материалните запаси на „Мизия 96“ се падат на материалите, като те формират 60.46% от всички запаси. На годишна база сумата намалява.
Търговските и други вземания на фирмата са от клиенти, а текущите данъчни вземания са от невъзстановен ДДС.
Дружеството работи с привлечен капитал.
В края на март задълженията му към банки са в размер на 1.37 млн. лева. Общо 13 хил. лева са задълженията по лизингов договор. От фирмата отбелязват, че разполагат с достатъчно парични средства, за да покриват текущите си задължения в срок. Фирмата използва кредити за оборотни средства в лева и във валута от “УниКредит Булбанк” и от “Райфайзенбанк България” – Плевен.
От фирмата отчитат и задължения към доставчици за 639 хил. лева, както и за възнагражединя – общо 999 хил. лева. Освен това фирмата има и дългове към осигурителни предприятия и данъчни задължения.
„Мизия 96“ е получила и приходи за бъдещи периоди
в размер на 835 хил. лева, които са свързани с изпълнение на проекти по оперативните програми „Иновации и конкурентоспособност“ и „Нова работно място“.
Неблагоприятно въздействие върху дейността на фирмата може да окаже намалената покупателна способност на населението и намаленото търсене на този тип продукция. Непрекъснато увеличващите се цени на електроенергията, парата, водата и други материали могат да влошат финансовия резултат на фирмата.
Пазарният риск при фирмата
е свързан с вероятността на неблагоприятни промени в пазарната конюнктура – ценови равнища на изделията, които се произвеждат, обема на търсене и предлагане, предпочитанията на потребителите на такъв тип изделия, конкурентната среда. Доставките на суровини и материали са обезпечени с договори, уточняват от фирмата.
Дружеството се контролира от “Мизия-95” АД, което има дял от 65.07%, Елена Христофорова Дочева с 6.62% и Надя Христофорова Дочева с 6.84% от книжата с право на глас.
Акциите на компанията се търгуват на “Българска фондова борса”. От началото на годината цените им падат и са на стойност 25 лева за един брой.