Байдън ще облага вноса на китайски коли със 102.5%, Тръмп наддава на 200 процента

Байдън ще обмитява вноса на китайски коли със 102.5%, Тръмп наддава на 200 процента

Американският президент Джо Байдън ще увеличи четириктратно – до 102.5% митническите ставки на китайските електрически коли и ще повиши рязко налозите на други ключови сектори през тази седмица. Той ще обяви мерките, определени като защита на американските работници, на събитие в Белия дом, твърдят запознати с въпроса лица.

Байден ще качи или ще въведе нови мита на стратегически сектори след продължил почти две години преглед на сегашните равнища. Общото мито на произведените в Китай електрически автомобили (EVs) ще скочи от сегашните 27.5% на 102.5%, твърдят пожелалите анонимност източници. Други ставки ще се увеличат двойно или тройно за набелязаните сфери, въпреки че обхватът им остава неясен.

Байдън и екипът му са прекарали последните седмици в работа по окончателното оформяне на мерките, включително и кои пера да натоварят и кои да изключат защото са необходими за захранването на растежа на Съединените щати, посочва едно от запознатите с процеса лица. Окончателното решение ще се вземе с консенсус. Редукции на мита не се очакват. Белият дом обмислял да изключи някои вносни стоки от обмитяване, между които и устройствата, използвани за производството на компоненти за слънчеви панели. Ако подобно решение се вземе наистина, то, по оценка на някои производители на тези съоръжения, ще подбие целта на Байдън да прекъсне веригите за доставки на чиста енергия от Китай.

С активизирането на надпреварата за президентските избори през ноември, обещанията на кандидатите стават все по-щедри. Байдън се опитва да спре китайското настъпление и същевременно се дистанцира от съперника си Доналд Тръмп, чийто мита дефакто в момента смята да осъвремени. Докато Тръмп иска повсеместни митнически увеличения, които сегашната администрация смята за прекалени.

Плановете на Байдън за повече митнически тарифи са до голяма степен символични, защото Китай не разчита на американските потребители за посочените сектори. Китайските електрически коли на практика отдавна са изключени от американския пазар от съществуващите мита, докато фирмите за слънчеви панели внасят продукцията си в Съединените щати от други държави и по този начин се изплъзват от ограниченията. Въпреки това акциите им поевтиняха по време на борсовата сесия на 13 май.

Очевидно сегашната американска администрация се е насочила към сектори, които представляват дългосрочна заплаха и мерките са пресметнати за конкретни дейности и рискове и целят да се предотврати ескалация, за да се запазят отношенията с Пекин, коментират анализатори. В списъка са електрическите автомобили, батериите, длънчевите клетки, стоманата и алуминият, твърдят добре информираните източници.

Междувременно, Тръмп се присмя на обявените митнически инициативи на Байдън. По време на среща с избиратели в рамките на предизборната кампания в Ню Джърси на 11 май бившият американски президент коментира, че въпросните 100-процентни ставки е трябвало да бъдат въведени още преди четири години.

Той предупреди, че китайски компании ще се опитат да произвеждат коли в Мексико и по този начин да не плащат мита при вноса им по силата на търговското споразумение между Съединените щати, Мексико и Канада, договорено по времето на Тръмп. И допълни, че би обложил с 200% автомобилите, произведени в Мексико от Китай, и с 60% вноса на всички китайски стоки.

Предизборното наддаване не успя да охлади ентусиазма около щатския дебют на Zeekr Intelligent Holding – производител на електрически коли от висок клас в състава на Zhejiang Geely Holding Group, чиято пазарна оценка се повиши с 35% на 10 май след първоначалната публична емисия – най-голямата на базирана в Китай компания в САЩ от 2021-а насам.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст