Петролната и газова асоциация иска стратегия за преходните горива

бензиностанции, петролната и газова асоциация, НАП Проверка на бензиностанции

Кандидатите да влязат в Европейския парламент от основните български политически сили да излязат с визии за енергийния преход в областта на транспорта у нас и замяната на изкопаемите горива с алтернативни, но така, че това да не създава проблеми на икономиката и потребителите със сериозно повишение на цените, призова председателят на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) Светослав Бенчев. Асоциацията отправи и покана за срещи по тези теми.

Според Бенчев това е важно, защото именно в следващите пет години е необходимо да влязат в сила част от приетите вече европейски нормативни актове, засягащи зеления преход в транспорта, а други актове на европейското законодателство трябва да се доразработят или отхвърлят.

Целта на предложените разговори от БПГА е приемане на ясна стратегия за енергиен преход, който да се извърши на социално приемлива за гражданите и бизнеса цена. Според петролния и газов бизнес част от стратегията следва да е запазването на производството на горива за транспорта на територията на страната паралелно с прехода към алтернативни технологии. Те обаче трябва да навлизат на конкурентен принцип, а не да се налагат административно.

Асоциацията настоява да се осигури бъдеще за течните горива (биогорива, синтетични и рециклирани) с нулев или близко до нулевия въглероден отпечатък, но в същото време да се запазят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, които според БПГА са най-бърза и евтина опция за намаляване на емисиите парникови газове.

Организацията смята също така, че е необходимо да се преразгледа намерението на Европарламента за налагане на схема за търговия с емисии в транспорта и сградите по примера на сегашната за големите горивни инсталации.

“Убедени сме, че бъдещето на континента ни е свързано с нови и алтернативни технологии за превоз на хора и стоки, които ще доведат до въглеродна неутралност в следващите десетилетия. Част от технологиите и горивата с по-ниски емисии вече са и на нашите обекти – пропан-бутан, биогорива, електрически зарядни станции. От следващата година ще започнем и производство и блендиране на авиогорива с биокомпонент”, посочва Бенчев.

Той призовава при взимането на решения да се подхожда с реализъм, а не да се приемат мерки, които изглеждат изпълними само на хартия и да водат до оскъпяване на продуктите.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да се забрани използването на телефоните в училищата?

Подкаст