Японска мултинационална инвестиционна холдингова компания SoftBank отчете нетна загуба от 227.6 милиарда йени (1.46 милиарда долара) за финансовата година, приключила на 31 март. Това е значително по-лошо от консенсусната прогноза на анализаторите, анкетирани от Visible Alpha, които очакваха холдингът да отчете печалба от 99.3 милиарда йени. Въпреки това компанията успя да намали загубата си четири пъти спрямо 2022 година.
През последното тримесечие на финансовата година SoftBank реализира печалба от 231 милиарда йени (1.5 милиарда долара). По този начин компанията запази рентабилност за второ поредно тримесечие след дълъг период на финансови загуби.
Финансовите резултати на SoftBank бяха значително подобрени
поради ръста в цените на акциите на технологичните компании, в които холдингът инвестира чрез своите инвестиционни фондове Vision Fund. Този бизнес донесе на SoftBank печалба за годината в размер на 128.2 милиарда йени (827 милиона долара) срещу загуба от 4.3 трилиона йени (27.7 милиарда долара) през финансова 2022 година.
SoftBank Group Corp., която е с централен офис в Минато, Токио, се фокусира върху управлението на инвестиции.
Групата инвестира основно в компании, работещи в областта на технологиите, които предлагат стоки и услуги на клиенти в множество пазари и индустрии, вариращи от интернет до автоматизация. С над 100 милиарда долара капитал в началото си, Vision Fund на SoftBank е най-големият в света фонд за рисков капитал, фокусиран върху технологиите. Инвеститорите във фондовете включват държавни инвестиционни фондове от страни от Близкия изток.

Компанията е известна с ръководството на своя противоречив основател и най-голям акционер Масайоши Сон.
Неговите компании, в които са инвестирали, дъщерни дружества и подразделения, включително няколко нерентабилни еднорога, работят в областта на роботиката, изкуствения интелект, софтуера, логистиката, транспорта, биотехнологиите, роботизираната автоматизация на процеси, проптех, недвижими имоти, хотелиерство, широколентов достъп, фиксирана линия телекомуникации, електронна търговия, информационни технологии, финанси, медии и маркетинг и други области. Сред най-разпознаваемите настоящи акции в света са дялове в Arm (полупроводници), Alibaba (електронна търговия), OYO Rooms (хотелиерство), WeWork (коуъркинг) и Deutsche Telekom (телекомуникации). SoftBank Corporation, нейният отделен филиал и бивш водещ бизнес, е третият по големина безжичен оператор в Япония.
Лошите инвестиционни решения на SoftBank Group на Масайоши Сон доведоха до набор от губещи инвестиции на компанията.
Логото на SoftBank е базирано на знамето на Kaientai, военноморска търговска компания, основана през 1865 г., близо до края на шогуната Токугава, от Сакамото Рьома. Въпреки че SoftBank не се свързва с нито един традиционен кейрецу, компанията има тесни връзки с Mizuho Financial Group, нейния основен кредитор.