“Шелли Груп” расте с разширяване на дистрибуторската мрежа и нови клиенти

пари придобиване дивидент печалба клиенти

“Шели Груп” АД, доставчик на IoT решения и продукти за интелигентни сгради, започна финансовата година със силно първо тримесечие на 2024 година. Растежът се дължи по-специално на продължаващото успешно разширяване на каналите за дистрибуция, значителното нарастване на клиентската база и стратегическото развитие на продуктовата гама.

С положителни резултати по отношение на приходите във всички основни пазари, немскоезичните страни продължиха да имат най-голям принос за растежа с увеличение от 45.5% до 10.4 млн. евро (20.4 млн. лв.). В останалата част от Европа особено добро е представянето в Испания, Италия и скандинавските страни. Австралия показва обещаващо развитие, макар че все още приходите са на ниско ниво.

Промяната в маржа на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) от 26.2% на 26% отразява увеличените разходи за маркетинг и продажби във връзка с участието в търговски изложения, финансиране на маркетингови дейности, направени от дистрибутори и разходи за онлайн реклама. 

Нетната печалба на компанията нараства с 50.4% до 4.6 млн. евро (9 млн. лв.)

Положителният паричен поток от оперативна дейност през първо тримесечие в размер на 0.2 млн. евро (0.4 млн. лв.) отразява по-специално увеличението на материалните запаси и едновременното увеличение на търговските вземания и авансовите плащания, свързани с доставката на продукти. Паричният поток от инвестиционна дейност отразява придобиването на още 16% в Shelly Tech (GOAP) и направените разходи за инвестиции в научноизследователска и развойна дейност. 

Паричните средства и паричните еквиваленти към края на март намаляват съответно до 14.9 млн. евро (29.2 млн. лв.) в сравнение с 15.7 млн. евро (30.8 млн. лв.) към края на декември миналата година. “Шелли Груп” поддържа значителен паричен ресурс, достатъчен за да осигури финансиране на по-нататъшния растеж на фирмата. 

За финансовата 2024 година

съветът на директорите продължава да очаква ръст на приходите от 105 млн. евро (205.4 млн. лв.)

и увеличение на EBIT до над 26 млн. Евро (50.9 млн. лв.). През 2023 г. приходите възлизаха на 74.9 млн. евро (146.5 млн. лв.), а печалбата преди лихви и данъци (EBIT) – на 19.1 млн. евро (37.4 млн. лв.). 

Според Волфганг Кирш, изпълнителен директор на “Шелли Груп”, първото тримесечие е започнало изключително удовлетворяващо – с ръст на приходите и печалбите, който надмина собствените очаквания. “Стратегията ни за непрекъснато разширяване на каналите ни за дистрибуция и стратегическо развитие на продуктовото ни портфолио се отплаща. С откриването на нова производствена база имаме потенциал за краткосрочно увеличаване на производствения си капацитет”, отбелязва той. 

“Шелли Груп” АД е технологичен холдинг, който се занимава с иновации

чрез разработване, производство и дистрибуция на висококачествени продукти за интернет на нещата. Компанията е основана в България. Групата се състои от 6 дъщерни дружества и има офиси в България, Германия и Словения, както и в Китай и САЩ. Продуктите на Шелли вече са вече над 100 пазара. 

“Шелли Груп” е регистрирана на “Българската фондова борса” от декември 2016 г., а от ноември 2021 г. – на Франкфуртската фондова борса.  

Акциите на “Шелли груп” се търгуват в момента по 69.20 лева за една акция, така инвеститорите оценяват фирмата на 1 249 125 394 лева.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст