MasterCard прогнозира силен растеж на международния туристически пазар

туристи растеж

MasterCard прогнозира силен растеж на международния туристически пазар. Изследователите от Mastercard Economics Institute посочиха основните тенденции на световния туристически пазар за 2024 година. Експертите отбелязват силно нарастване на търсенето във всички големи региони на света, а в редица региони туристическият трафик вече надхвърли показателите отпреди пандемията през 2019-а.

Изследователите на MasterCard – международната платежна система, посочиха основната характеристика на поведението на туристите през тази година – желанието да удължат пътуванията си, когато вече са в страната домакин. А това показва желание за получаване на нови положителни преживявания въпреки допълнителните разходи.

В проучване, озаглавено „Тенденции в пътуванията 2024: Разчупване на границите“, експертите от Mastercard Economics Institute отбелязват, че след уверената положителна динамика на туристическия пазар през 2023 г.

растежът ще продължи и тази година.

„Приоритетите на потребителите са да придобият нови преживявания и да харчат повече пари за пътуване“, отбелязват изследователите. „Записахме, че от март 2023 г. до март 2024 г. пътниците по света са удължили пътуването си средно с един ден. Това говори за нарастващото желание на хората за още повече преживявания при пътуване. Освен това забелязахме, че заедно с възстановяването на въздушния транспорт, обемите на пътуванията с круизни кораби показаха толкова бърз растеж, че надминаха обемите от 2019 г.“

императрицата на моретата круизен кораб куба

Проучването подчертава, че още

първото тримесечие на тази година показва силно потребителско настроение за пътуване.

Така, например, през този период са пътували рекорден брой американци – 15.9 милиона души. Япония постави рекорд по прием на туристи през първото тримесечие – 3 милиона пристигания. Март тази година видя 9 от 10 дни с рекордни глобални разходи за пътуване със самолет и круизен кораб.

Най-големият ръст на разходите на чуждестранни туристи през първото тримесечие е регистриран в страни като Япония, Ирландия и Румъния.

Държавите от Близкия изток и Африка водят по брой дни, с които чуждестранните туристи са удължили пътуванията си със средно 2.9 дни. Европа е на второ място по този показател – туристите там са искали да останат средно по 2 допълнителни дни. На трето място са страните от Азиатско-тихоокеанския регион – с 1.2 дни.

Говорейки за основните тенденции в ключови региони на света, от MasterCard отбелязват, че

„в Европа туристическата индустрия е показала най-голяма устойчивост

на негативните икономически обстоятелства.“ Въпреки нарастващата инфлация и високите лихвени проценти след пандемията, потребителското търсене на пътувания остана устойчиво.

Миналата година беше важен крайъгълен камък за европейския туризъм, тъй като пазарът се възстанови от пандемията с 2.91 милиарда дневни престои от международни туристи, надхвърляйки отчетените 2.88 милиарда нощувки през 2019-а. Възстановяването на туризма оказа най-значително въздействие върху икономиката в европейски страни като Хърватия, Гърция, Португалия и Испания.

Трамвай Лисабон (Politico)

През 2024 г. търсенето остава също толкова високо.

Европейският пазар се представя добре, до голяма степен благодарение на популярността сред туристите от Съединените щати – например, делът на американските туристи в Португалия се е увеличил от 6% през 2023 г. на 9% през 2024 г., във Великобритания – от 13% на 16 %, в Испания – от 4% на 5 процента.

Говорейки за туристическия пазар в Азия, изследователите отбелязват активизирането на туристите от Индия с нарастването на доходите в тази страна. През следващите пет години броят на представителите на средната класа в Индия ще нарасне с 20 милиона души – годишният доход на средната класа в тази страна се оценява на 15 хиляди долара годишно.

В Тайланд тази година, според прогнозите на MasterCard, броят на чуждестранните туристи уверено ще надхвърли цифрите отпреди пандемията през 2019 година.

туризъм туристи китай китайска стена

В Китай обемът на вътрешния туризъм вече е с 15% по-висок от 2019-а.

В същото време международният туристически трафик все още изостава от нивата отпреди пандемията. Изследователите на MasterCard обаче се надяват, че до края на тази година тази цифра в Китай все пак ще достигне нивата от 2019 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст