LG Electronics Inc. (LG) обяви общи приходи за първото тримесечие на 2024 г. в размер на 21.09 трилиона вона и оперативна печалба от 1.33 трилиона вона. Секторът на домакинските уреди на компанията демонстрира глобално лидерство, постигайки рекордни приходи и двуцифрени маржове на оперативната печалба. Секторът на частите за електрически превозни средства, който е ключов двигател на бъдещия растеж, продължи стабилното си развитие. Както секторите на телевизорите, така и на бизнес решенията, отбелязаха годишен ръст на продажбите и възстановиха печалбите си в сравнение с четвъртото тримесечие.
Въпреки трудните макроикономически условия, като високи цени на суровините, нестабилни валутни курсове, нарастващи лихвени проценти и забавено възстановяване на търсенето,
LG постигна най-високите си общи приходи за първо тримесечие.
Този забележителен успех подчертава ефективността на прилагането на устойчиви бизнес модели като абонаментните услуги и използването на възможностите за растеж в обещаващия сектор B2B. Компанията LG акцентира върху диференциращите функции като изкуствен интелект, енергийна ефективност и ориентиран към клиента дизайн. Това доведе до засилване на нейната конкурентоспособност на премиум пазара. В допълнение стратегическият подход за предлагане на разнообразни продуктови гами и гъвкави ценови структури позволи на компанията успешно да се ориентира в поляризираните тенденции в търсенето.
Оперативната печалба надхвърли 1 трилион вона за пета поредна година,
демонстрирайки силното представяне на LG в условията на засилваща се пазарна конкуренция. Фокусът на компанията върху бизнеса със съдържание/услуги и директните потребителски продажби чрез онлайн магазина на марката (Online Brand Shop – OBS) подхрани качествения растеж. Усилията за стабилизиране на разходите за суровини и логистика, в съчетание с гъвкавостта на местоположението на производството, допълнително засилиха рентабилността.

LG Home Appliance & Air Solution Company генерира приходи
за първото тримесечие в размер на 8.6 трилиона вона и оперативна печалба от 940.3 милиарда вона. Това представлява забележително увеличение на приходите със 7.2% в сравнение със същия период на миналата година. Това е нов рекорд за резултати през първо тримесечие. Оперативната печалба достигна второто най-високо ниво в историята на компанията с марж на оперативната печалба от 10.9%, което подчертава изключителната глобална конкурентоспособност на компанията.
LG стратегически разширява своите B2B начинания, включително ОВК и решения за вграждане, за да се възползва от нововъзникващите възможности за растеж.
LG Vehicle component Solutions Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 2.66 трилиона вона и оперативна печалба от 52 милиарда вона. Това отразява 11.5% увеличение на приходите на годишна база. Текущото преобразуване на неизпълнените поръчки в приходи напредва стабилно.
Текущото преобразуване на неизпълнените поръчки в приходи напредва стабилно, отбелязват от компанията. Очаква се леко отслабване на скорошното нарастване на търсенето на електрически превозни средства. Въпреки това, търсенето на компоненти за електрически превозни средства с висока добавена стойност продължава да нараства стабилно.
LG Home Entertainment Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 3.49 трилиона вона и оперативна печалба от 132.2 милиарда вона. Това представлява увеличение на приходите с 4.2% в сравнение със същия период на миналата година, което се дължи на възобновеното търсене на телевизори в Европа и успешното пускане на новите 2024 модели. Положителната оперативна печалба бе подсилена от стабилното представяне на бизнеса със съдържание/услуги на webOS, наред с продажбите на традиционни продукти.
В перспектива, през втората половина на годината се очаква постепенно възстановяване на търсенето на пазара на телевизори.
LG Business Solutions Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 1.57 трилиона вона, което представлява 6.5% увеличение на годишна база, и оперативна печалба в размер на 12.8 милиарда вона. Пускането на пазара на новите лаптопи LG gram получи положителни отзиви на пазара.
Въпреки че оперативната печалба отново е нарастваща спрямо предходното тримесечие, бе отбелязан лек спад в сравнение със същия период на миналата година. Това се дължи на фактори като
нарастващите цени на компонентите и засилената конкуренция.
Тази година се очаква общият пазар на ИТ да запази нивата на търсене, подобни на тези от предходната година. Очаква се лек ръст в сегмента на търговските дисплеи. Предвижда се увеличаване на търсенето на висок клас ИТ продукти, като например монитори за игри и LED табла.