Британско-италиански алианс представи съвместно разработена “Barchetta”*. Така обикновено се нарича роудстър с възможно най-малкото предно стъкло или дори без него. Това е точно колата, създадена съвместно от автомобилната компания Morgan и дизайнерското бюро Pininfarina. Наречена е Midsummer (Еньовден), което има много значения.
На първо място, това е денят на лятното слънцестоене – основният празник на езичниците от всички времена и народи, когато можете не само да прескочите огън, но и произволно да изберете партньор само за една нощ. Подобен “празник на непокорството” обаче не се вписва не само в нашите духовни връзки, но и в моралния кодекс на такива уважавани компании като Morgan и Pininfarina, които заедно вече са на повече от два века – британският автомобилен производител се подготвя да отпразнува своя 115-ти рожден ден, а италианската дизайнерска работилница вече навърши 95 години.
Според изданието, Midsummer Hills е верига от хълмове, от чийто връх ясно се вижда град Малвърн, където е родена компанията Morgan.
А най-дългият ден в годината е идеалното време да се насладите на разходка с Morgan Midsummer.

Автомобилът, разбира се, има всички предпоставки за получаване на такъв тип удоволствие. Проектът е базиран на модела Plus Six с неговата олекотена алуминиева рамка. Но борбата при проектирането на Midsummer е била буквално за всеки грам. Например, конструкторите са решили да направят 19-цоловите джанти не ляти, а ковани, защото са смятали, че така колелото ще бъде много по-леко и ще тежи само 10 килограма. Между другото, нетното тегло на цялата кола е 1000 килограма, което е пренебрежимо малко. Особено като се има предвид, че този Morgan е оборудван с редови шестцилиндров бензинов двигател на марката BMW, развиващ 340 к.с. и 550 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична от ZF.
Но основното нещо в такива автомобили е, разбира се, техният външен вид.
Феликс Килбертус, австрийски дизайнер, който сега ръководи центъра за дизайн Pininfarina и доскоро работеше като главен дизайнер на Rolls-Royce, беше отговорен за това. Той и екипът му успяха да създадат кола, която от една страна безпогрешно се разпознава като Morgan, но от друга – има и средиземноморски стил. Между другото, италианското студио отбеляза авторството си не с традиционната си значка Designed by Pininfarina за Midsummer, а специално лого на Pininfarina Fuoriserie, което може да се преведе като “извън серията”.
Специална тема на проекта е използването на дърво.

Всички знаем, че този материал отдавна е в основата на дизайна на Morgan. Тук дървото е по-скоро знак на почит към тази традиция и декоративен елемент. Кокпитът е обграден от линия, изработена от тиков фурнир. Между другото, лъковете по времето на Робин Худ са направени от тиково дърво. Тоест още една метафора за факта, че Midsummer може да лети като стрела.
Всички автомобили Morgan все още се изграждат предимно на ръка.
Следователно клиентите определено няма да имат време да получат колите си до това лятно слънцестоене. Между другото, само петдесет Morgan Midsummers ще бъдат построени. Те струват от 200 хиляди лири стерлинги. Не бързайте обаче да бръкнете в джоба за портфейла си. Цялата партида баркети беше разпродадена на етапа на проектиране.
*Barchetta е италианска дума, която обикновено се превежда на английски като “малка лодка”. Терминът първоначално се е отнасял за малък скиф, използван за развлекателни цели. Прилага се и към някои елементи от облеклото, както и се използва в автомобилния стил, където описва клас двуместни спортни автомобили с отворен покрив.