Възможностите за набиране на капитал за растеж и развитие на малки и средни компании от пазар beam и практически насоки за успешно първично публично предлагане (IPO) на него бяха във фокуса на третата стратегическа среща от програмата beamUp lab – Gravity MeetUp III. Домакин на събитието е „Българска фондова борса“.
„За четири години програмата доказа своята ефективност за младите компании на пазара в подпомагането за техния растеж. Наскоро обявихме и най-новия сегмент на борсата – EuroBridge, който позволява двойно листване в България и Германия, и е още една алтернатива и възможност за бизнеса да набере капитал. Надяваме се, че в бъдеще на него ще видим и част от компаниите, листнати на beam пазара, готови за глобалните инвеститори“, отбеляза Маню Моравенов, изпълнителен директор на „БФБ-София“.
Предизвикателствата по пътя към пазар beam,
спецификите на подготовката и ползите от листването обсъдиха в дискусия топ експерти от БФБ и капиталовия пазар и компаниите с успешни IPO-та: Boleron: Димитър Колчаков Co-Founder, Member of the Management Board, Chief Compliance Officer, ITF Group: Светослав Ангелов, изпълнителен директор, ELANA: Татяна Пунчева-Василева, ръководител „Институционални клиенти“ и член на съвета на директорите.
Виктор Токушев, основател и управляващ съдружник Tokushev & Partners направи презентация относно правните аспекти,
приликите и разликите, от гледна точка на бизнеса, на BEAM и основен пазар на „Българска фондова борса“.

Друг важен акцент на срещата, очакван традиционно с най-голям интерес, беше сесията, в която компаниите Sappience, BioBejamin, Hydrogenera, Voltrax, Cloudcart и Releva правят своята специална презентация или т. нар. investor pitch. Те получават обратна връзка, както и препоръки от мениджърите на водещи фондове за рисково инвестиране – Симеон Илиев, който работи по инвестиционни проекти и оценка на потенциални стартъпи в портфолиото на MFG Invest, и Татяна Пунчева-Василева, ръководител „Институционални клиенти“ в инвестиционния посредник „Елана Трейдинг“.
Във форума участваха представители на 20-те компании, избрани за четвъртото издание на програмата beamUp lab, нейните партньори и консултанти.