Три чанти Hermès Faubourg Birkin са изложени на търга за чанти на Christie’s. Очаква се всяка от тях да се продаде за над 100 000 долара.
Най-скъпите чанти са вариации на емблематичната Birkin на Hermès, а прогнозните цени, всичките значително надвишаващи цената на дребно, показват силното влияние, което водещият продукт на френската къща има върху пазара на лукса.
Нова чанта Birkin започва от около 10 000 долара и може да достигне до шестцифрена сума в зависимост от материала, размера и рядкостта. Всяка година занаятчиите на компанията ръчно изработват ограничен брой бройки от този модел, а в луксозния сектор тази оскъдност допълнително подхранва желанието за притежаването им.
Чантите Faubourg Birkin на марката са сред тези с най-малко налични бройки и следователно са най-желаните. Името на чантата препраща към главния магазин на Hermès в Париж на Rue du Faubourg Saint-Honoré, където компанията се помещава от 1880 г., когато все още е била предимно магазин за седла.
Дизайнът на рядката чанта напомня фасадата на магазина, с трите му прозореца и емблематичните оранжеви козирки. Светлосивата цветова гама, която трябва да пресъздава зимата в Париж, е най-ценната от моделите, като се има предвид количеството екзотична алигаторска кожа, използвана за изработката й. Миналата година същият модел се продаде за малко над 280 000 долара на търг на Sotheby’s, а през 2022 г. друга такава чанта достигна цена над 300 000 долара.
Чантата Neige Faubourg Birkin 20 се очаква да достигне най-високата цена на търга между 120 000 и 180 000 долара, а може би и много повече. От 2022 г. чантите Hermès, продадени на търговете на Christie’s, се продават средно за 141% от най-ниската прогнозна цена, според аукционната къща.
Другите две Faubourg чанти, налични на търга, едната синя, а другата кафява, се очаква да се продадат за сума между 100 000 и 150 000 долара. Същата оценка има и Birkin чанта с елементи от бяло злато и диаманти.
Чантите Hermès, особено тези в отлично състояние (т.е. нови) и с редки дизайни, винаги са постигали високи цени на пазара на препродажба заради изключителната им изработка, вечна привлекателност и ограничена наличност.
Както показва този търг, луксозните чанти, особено тези на марки с ограничено производство като Hermès, се превръщат във все по-изгодни инвестиции. Чантата Neige Faubourg се продава на дребно за около 50 000 долара, а се очаква на търга да достигне цена два до три пъти по-висока.
Според доклад на Deloitte и Credit Suisse от 2022 г., стойността на чантите Birkin и Chanel се е увеличила средно съответно с 38% и 11.8% през 2020 г. Това е по-висока доходност от средната за класически автомобили, часовници и произведения на изкуството през същата година.
Авторите на доклада пишат: “Часовниците, бижутата, както и чантите (особено тези на Chanel) ясно се открояват като активи, запазващи стойността си, с ниска волатилност (между 2,5% и 5% годишно) и ниски спадове.”
При препродажбата с премия, купувачите получават незабавен достъп до желаната от тях чанта, нещо, което обикновено не могат да получат в бутик на Hermès.
Тъй като “правилата” около закупуването на Birkin директно от Hermès никога не са били оповестявани – компанията в момента е въвлечена в съдебна битка около тази практика – клиентите често трябва да изградят дългогодишна история на покупки с марката и отношения с продавачите. Дори и тогава, купувачите често нямат възможност да изберат конкретна чанта, а им се предлага възможност да се сдобият с която и да е, която техният продавач може да им осигури.
Докато десетки Birkin и Kelly чанти (другият емблематичен модел на Hermès) съставляват най-скъпите артикули на търга, се очаква няколко артикула на Louis Vuitton да се продадат за поне 10,000 долара. И двете са лимитирани издания от сътрудничеството на марката с художника Яйои Кусама през 2023 г.
Chanel, Dior, Loewe и Roger Vivier също са представени сред артикулите на търга.
Миналата лятна аукционна сесия за чанти донесе на Christie’s 4.1милиона долара. Девет чанти бяха продадени за над 100 000 долара, като най-скъпата, Kellywood, достигна цена от 176 400 долара.
Четете още на : Марката маратонки Golden Goose – любима на Тейлър Суифт, се стреми към оценка от 3.3 млрд. долара.