Според проучване на американската консултантска компания McKinsey (представители на 1363 компании от различни индустрии са участвали в онлайн проучването), нивото на внедряване на AI (приложение в поне една бизнес функция) в света рязко се е увеличило през тази година – до 72% от 55% през 2023-а (за последните шест години е около 50%).
Използването на генериращ AI (създава текстове, видеоклипове, изображения въз основа на заявки) показва почти двоен ръст през годината – от 33% на 65 процента. Най-често се използва редовно в маркетинга и продажбите (34%), в разработването на продукти и услуги (23%) и в ИТ (17%). В много индустрии е вероятно организациите да инвестират повече от 5% от своите дигитални бюджети както в аналитичен AI, така и в генеративен AI.
В същото време мнозинството от анкетираните (67%)
очакват инвестициите на техните организации в AI да се увеличат през следващите три години.
Това е вероятно така, защото компаниите вече виждат осезаеми ползи от използването на изкуствен интелект. По този начин организациите най-често постигат намаляване на разходите. Това става чрез
използването на генеративен AI в областта на управлението на човешките ресурси
и увеличение на приходите (с повече от 5%) в областта на веригата за доставки и управлението на активите. Що се отнася до аналитичния AI, компаниите най-често съобщават за намаляване на разходите за услуги и значително увеличение на приходите в маркетинга и продажбите.