Машинистът, който бе задържан по подозрение, че е срязал спирачките на локомотив, спрян на гара Лом, обясни мотивите си в интервю за БНТ.
Никола Георгиев разказа, че той спял в локомотива. Събудил се към три часа през нощта и видял, че колегите му ги няма.
“Ние сме назначени на работа и ни се плаща нощен труд за това и ни се води работно време, такова е дежурство“, обясни машинистът.
Той призна, че се ядосал малко повече, отколкото трябва, тъй като бригадата, отговаряща за локомотива, била оставила машината без надзор. Това се случвало не за първи път и той многократно бил разговарял с други свои колеги и сигнализирал за системните нарушения на локомотивните бригади от Лом, които напускат машината и си отиват да спят вкъщи. Той обаче не бил подавал писмени сигнали, защото по думите му, ако пуснеш рапорт или се жалваш срещу някого, след време те наказват, тъй като на дежурството могат да се окажат “техни хора”.
Георгиев е категоричен, че не е било възможно влакът с повредените спирачки да потегли. Той и заради това счупил предното стъкло на машината за да й се обърне по-специално внимание.
На въпрос защо не му е било достатъчно само да потроши прозореца на машиниста, за да привлече вниманието към проблема, а е трябвало и да срязва маркучите на спирачките с нож, Георгиев обясни, че това можело да се прикрие, като се каже, че инцидентът е станал, докато влакът се е придвижвал до междугарие.
Никола Георгиев изрази съжаление за стореното. Призна, че в онзи момент, в яда си, само в този акт на срязване на спирачките и в чупенето на прозореца, видял начин да покаже на управниците, на инструктора и на началника на депото да вземат малко по-строги мерки.
За извършеното машинистът може да получи от 5 до 15 години затвор.