С оптимизация и преструктуриране “Градус” свива разходите и отчита ръст на приходите

Градус АД

Процесите по оптимизации и преструктуриране в Групата “Градус” с цел намаление на разходите и увеличаване на приходите продължават. Така се отчита значителен ръст на консолидираната оперативна печалба до 15.75 млн. лв. през първото тримесечие в сравнение с 4.72 млн. лв. година по-рано. Нетната печалба пък е в размер на 14.20 млн.лв. при 4.22 млн. лв. в края на март миналата година.

Основният предмет на дейност на дружествата от Групата е концентриран в сектора „Птицевъдство“, с изключение на фирмите, които са специализирани в „производство на комбинирани фуражи и търговия“ и „отдаване под наем на транспортни средства“.

Приходите от продажби на продукция са нараснали със 7.12 млн.лв. или с 23.81%

в сравнение с постигнатите през първото тримесечие на миналата година, което отразява реализираните сделки на пазарите от трети страни в сегмент „Разплодни яйца“.

Приходите от продажби на стоки са нараснали с 2.67 млн.лв. или 1296.60% на годишна база вследствие на сделки в сегмента „Зърна и компоненти“ на вътрешен пазар.

Вътрешният пазар остава водещ с дял от 59 процента.

В Европа се реализира 23% от продажбите, а останалите парични постъпления идват от трети страни. И на трите пазара има ръст в продажбите.

За първото тримесечие

с най-голям дял на приходите от продажби е сегмента „Месо и месни продукти“

с 49.53% от общия приход или  40.10 млн.лева. За същия период на миналата година с най-голям дял на продажбите също е сегмента „Месо и месни продукти“ – 62.48% от общия размер или 30.53 млн.лева.

Реализираните приходи от продажби в сегмент „Месо и месни продукти“ отчитат ръст с 4.35% или 789 хил. лв. спрямо същия период на 2023 година.

Инфлационните процеси и динамичните цени на зърнените култури на световните пазари предполагат бъдеща волатилност на ценовите равнища на меса и месни продукти. Освободените капацитети в следствие на ограничен асортимент на продуктите под марка „Аз ям“ в „Градус – 1“ ЕООД дават възможност на дружеството да се насочи към производството на крайни продукти с по-голямо търсене, по-висока добавена стойност и маржове. Мениджмънтът очаква стратегическата преориентация на дъщерното дружество да доведе до позитивни резултати в средносрочен план.

Сегментът „Разплодни яйца“ осигурява 43% от приходите.

Продажбите в този сегмент за периода бележат ръст с 59.45% или с 6.39 млн. лв. спрямо първото тримесечие на миналата година.           

Между януари и март Групата реализира значителен ръст в продажбите на сегмент „Зърна и компоненти“ с 1051.59% или с 2.65 млн. лв. на годишна база. Групата не се фокусира върху този сегмент от дейността си, но при наличие на добри възможности за сделки в този сегмент, същите ще бъдат оползотворени.

През първото тримесечие

разходите за дейността са нараснали с 2.11 млн.лв. или със 7%

в сравнение с отчетените през същия период на миналата година. Средствата, похарчени за суровини и материали са намалели с 392 хил.лв. на годишна база. Разходите за външни услуги са се увеличили незначително със 142 хил.лева.

Разходите за персонал през първото тримесечие са се увеличили с 333 хил.лв. спрямо отчетените през същия период на 2023 година.

Към края на март средно списъчният състав на персонала в Групата е намален до 1157 работници и служители при 1274 човека година по-рано.

Предвиждано развитие на Групата

Ръководството на групата “Градус” се фокусира върху повишаване на ефективността при угояване на бройлери, увеличаване на производството и реализацията на разплодни яйца, както и постигане на пълно съответствие с всички европейски норми за защита на околната среда и безопасна околна среда.

Обръща се внимание и на пълното натоварване на производствени мощности, както и върху развитие на съществуващи и нови бизнес линии, свързани с производството на високомаржови хранителни продукти.

Към края на март „Градус“ АД притежава 5 897 130 броя собствени акции или 2.42% от правата на глас на компанията.

В момента книжата на “Градус” АД се търгуват на “Българска фондова барса” при цена от 1.42 лева за акция. Това оценява компания на над 345 млн. лева пазарна капитализация.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да се забрани използването на телефоните в училищата?

Подкаст