Когато големите студия, създаващи видео игри, се появиха в Лос Анджелис за участие в “Summer Game Fest”, те бяха посрещнати от билборд със съобщение, отправено към наскоро уволнени разработчици:
“Обичаме ви. Липсвате ни. Мразим парите.”
Миналата седмица, докато посетителите на “Summer Game Fest” бяха разкъсвани между представянията на игри и демонстрации в Лос Анджелис, един необичаен цифров билборд привлече вниманието на милиони хора.
“Вече ви няма, но не сте забравени”, гласеше той, изброявайки закрити студия като “Arkane Austin”, “Tango Gameworks” и “Volition”, плюс всички съкратени, понижени и “излишни”. Благодарим ви за страхотните игри.” Последва второ послание в центъра на Лос Анджелис, което беше също толкова директно: “Обичаме ви. Липсвате ни. Мразим парите.”
То бе подписано от “вашите приятели от “New Blood” и веднага след като репортерът на “Game File”, Стивън Тотило публикува видеоклип с билборда в “X”, той предизвика небивал интерес, привличайки над 3 милиона гледания и превръщайки се в заглавие на сайтове за новини за игри.
Съоснователят на “New Blood Interactive” Дейв Ошри, който е платил за рекламата, сподели, че е искал хората от гейминг индустрията да я видят и да си кажат: “Колко добро послание”, след което да си налеят по едно за тези закрити студия и да си спомнят за игрите, които те са създали”.
Но това, което в крайна сметка той направи, бе да обвини една индустрия за това, че притиска разработчиците точно в момента, когато шефовете й са решили да превземат Лос Анджелис със своите лъскави нови версии.
Годината беше особено жестока за разработчиците от големите и от по-малките студия. Независимите компании продължиха да затварят цели отдели или да уволнят голяма част от служителите си в “изчакване” на по-добри времена, което предполага, че те все пак се надяват един ден да ги върнат обратно на работа.
Сред тези компании е и “Microsoft“, която наскоро закри част от изброените разработчици на билборда – “Arkane Austin” и “Tango Gameworks”.
Първоначално, споделя Ошри пред “Totilo”, той е искал да публикува имената на всички наскоро закрити студия, но просто нямал достатъчно място на билборда. Все пак това, което направил, било оценено от разработчиците, които са загубили работата си тази година, както и от останалите, които ги подкрепят.
Ошри добавя, че е получил много съобщения от хора, които са били част от закритите студия, така че “мисията е изпълнена”. Той отказва да предостави конкретни данни за това колко е
струвал билбордът, като призна пред WIRED, че цената е “хххххх долара”.
“Струваше доста, но не чак толкова много”, споделя той.
Каквато и да е била цената, тя вероятно е била много по-малка от парите, които студията за игри са дали за участие в “Summer Game Fest”, където според съобщенията показването на едноминутен трейлър може да струва 250 000 долара. По време на уикенда на “Game Fest” компании от “Microsoft” до “Blumhouse”, привлякоха голямо внимание, дебютирайки с трейлъри на игри като “Doom: The Dark Ages” и “Sleep Awake”. Но сякаш най-запалените фенове на игрите бяха по-заинтригувани от билборда на Ошри.
Ошри разказа пред “Game File”, че първите послания, които обмислял с колегите си от “New Blood”, били много по-директни от това, което после публикувал. “Трябва да стреляте по изпълнителните директори”, било едно от предложенията, които получил Ошри.
“Сложете снимка на Фил Спенсър и под нея напишете: “Ей, човече, какво става?” – било друго предложение.
Фил Спенсър е главният изпълнителен директор на “Microsoft Gaming” . Този уикенд той коментира решението на компанията си да закрие студия като “Tango Gameworks” – противоречив ход, като се има предвид, че разработчиците в нея са създали широко известната “Hi-Fi Rush”.
“В края на краищата, неведнъж съм казвал, че трябва да се развиваме, а това означава, че понякога трябва да вземаме и трудни решения, които, честно казано, не ми харесват, но някой трябва да ги вземе”, призна Спенсър.
Ошри пък смята, че всеки предприемач, който иска по някакъв начин да подкрепи разработчиците, засегнати от тазгодишните съкращения, има пред себе си само един ход – да ги наеме и да подкрепи техните проекти.