Терзиев предлага цялостна модернизация на подвижния състав на транспорта в София, ГЕРБ пита – откъде пари

СОС Васил Терзиев, Столичната община, иновативни проекти

Цялостна модернизация на подвижния състав на градския транспорт в София за 1 милиард лева предлага кметът Васил Терзиев.

Финансирането ще се търси по европейски програми или с кредит от финансови институции и банки, за да може да бъдат купени нови превозни средства.

“500 нови трамваи, тролеи, автобуси, с които да направим подвижния състав на градския транспорт удобен, достъпен, модерен, бърз и да дадем още повече причини на хората да използват градския транспорт”, посочи столичният кмет.

Пред медиите кметът на столицата Васил Терзиев поясни, че в последните години наземният транспорт е останал неглижиран за сметка на метрото и е крайно време да се обнови гаражът на столичния градски транспорт.

“Готови сме с една амбициозна програма, която да даде тласък на този процес. Дълги години не са правени инвестиции в тази насока, особено по отношение на трамвайната мрежа. Огромна част от хората в София ползват градски транспорт, но амбицията ни е да се използа от още повече хора. В никакъв случай не искаме насилствено да свалим хората от колите, каквато теория се промъква в публичното пространство. Искаме единствено пътуването с градския транспорт да стане по-удобно и комфортно”, обясни кметът Терзиев.

Той допълни, че метрото остава приоритет, като в момента се изграждат 12 нови станции.

Андрей Зографски от ПП-ДБ/Спаси София, който е зам.-председател на транспортната комисия в Столична община, обяви, че в следващите пет години ще бъдат инвестирани 1 млрд. лева за модернизацията на градския транспорт.

От думите му стана ясно, че най-много средства – около 60%, ще отидат за закупуването на 150 нови трамвая, от които 110 ще бъдат чисто нови, с нисък под и с климатик, докато 40 ще бъдат изпратени за ремонт и модернизация в чужбина.

Освен трамваите, ще бъдат взети и 75 хибридни тролейбуса, които ще могат да се зареждат по време на движение чрез контактната мрежа. Зографски поясни, че такива тролейбуси наскоро бяха купени от общината в Букурещ, а от доста време се използват и в други столици като Прага и Братислава.

Накрая, но не на последно място, Столична община ще купи 280 автобуса, от които 100 ще са на дизел, 120 на газ и 60 ще са електробуси. За част от линиите ще бъдат закупени и нови съчлени автобуси.

Зографски допълни, че средната възраст на автотранспорта е много голяма и има такива превозни средства, които не се движат, тъй като за тях е много трудно да се намерят нужните части.

Програмата на кмета Терзиев трябва да бъде подкрепена от Общинския съвет.

От ГЕРБ – СДС заявиха, че ще подкрепят доклада, но не им е ясно от къде ще дойдат парите. Имат и своите критики, посочва Антон Хекимян.

 Проектът за обновяване и модернизиране на градския транспорт в София е поредното обещание на кмета Васил Терзиев, за което няма пари. Това заяви общинският съветник от групата на ГЕРБ-СДС Антон Хекимян пред журналисти след брифинг, на който кметът на София и представите от групата на “Продължаваме промяната – Демократична България” (“Спаси София”) представиха проект за инвестиционно намерение в градския транспорт на стойност над един млрд. лева.

По думите на Хекимян в този доклад липсва откъде ще дойдат парите. Според него това е “поредната рекламна акция на кметът Васил Терзиев”. Хекимян посочи още, че групата на ГЕРБ-СДС ще подкрепи доклада, защото по думите му “той е много хубав”. 

“Този доклад, който ни се представя в момента, по пиарски механизъм: “Вижте какво и колко амбициозно искаме да направим за София”, е 60-70 процента от доклада през септември месец миналата година, който ГЕРБ внасят. Колегите нека да не разсъждават за това, че светът започва от тях, управлението започва от тях. Не, а да признават джентълменски, че нещо е свършено и преди това и това нещо не е малко, не е нещо незначително, а нещо много голямо, върху което те да стъпят и да продължат политиката на Столичната община”, каза още Хекимян. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст