Незабавните плащания в европейски мащаб станаха новото нормално, констатира Стоилка Арсова, директор в “Борика” в ефира на БНТ.
Тя обясни, че това е разплащане “сметка-сметка”, като стандартът в Европа е до 10 секунди. В България “Борика” въвежда услугата през 2021 г. и тя се възприела много добре от клиентите.
“Едно е да чакаш събота-неделя да ти постъпят пари по сметката, особено за бизнеса, друго е – за 10 секунди. Всички наши банки, платежни институции, се включиха и покриха този вид услуга, като сега започваме да надграждаме други такива”, поясни Арсова.
По данни на “Борика” те имат 800 000 регистрации на клиенти, които могат мигновено да се разплащат през телефона си. На въпрос колко сигурно е това, Арсова обясни, че всичко се прави по стандарт и че те в България са една от най-проверяваните компании.
Арсова прогнозира и че скоро разплащането през телефон ще стане новото нормално, а картите като пластика ще започнат да намаляват.
Главният изпълнителен директор на “Борика” Мирослав Вичев обясни, че тяхната система се занимава саво междубанковите разплащания – т.е., когато с карта, издадена от една банка, се направи трансакция на устройство, което е на друга банка. Трансакциите, които обслужват са над 1 млн. на ден, но те се управляват от различни институции – има международни, има през интернет. Вичев посочи, че над 70% от трансакциите вече не се извършват в банков клон.