Най-големият производител на нефтопродукти и дистрибутор на горива в Австрия – OMV, предприема следваща ключова стъпка към своята трансформация. Компанията представя обновяване на корпоративната си идентичност, което ще се случи в следващите три години на територията на седем държави – Австрия, Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, България и Сърбия. Чрез нея се поставя и нов стратегически фокус за създаване на свят, където устойчивата енергия, устойчивата мобилност и устойчивият начин на живот се превръщат в реалност за всички.
Новата бранд идентичност на OMV отразява и новото обещание на компанията: “Forward for Good”. Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на развитие на OMV – устойчиво движение и прогрес, надграждайки успешното минало, чертае пътя към утрешния ден.
Бранд идентичността и дизайнът ще бъдат напълно обновени навсякъде –
както в бизнес към бизнес (B2B) частта, така и в бизнес към потребител (B2C). Новият дизайн ще бъде въведен поетапно на 1000 бензиностанции, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден. Обновената бранд идентичност ще обхване и бързо разрастващата се мрежа от зарядни станции eMotion за електрически превозни средства. Приблизително 1.5 милиона бизнес карти ще бъдат актуализирани в следващите 3 години. Част от процеса е и дигиталната трансформация, която ще започне с уебсайта на OMV Group, и ще продължи с приложението OMV MyStation, което се използва от повече от 1 милион потребители в Централна и Източна Европа.
Според Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България,
неизменна част от работата в OMV е да бъде част от мобилността на хората.
„Затова основната ни цел е да продължаваме да улесняваме и подобряваме обслужването, като надхвърляме очакванията, отговаряме на променящите се потребности на нашите клиенти и им предлагаме широк спектър от иновативни, устойчиви и дигитални решения. Новата ни бранд идентичност и мотото “Forward for Good” отразяват стратегията на компанията, пътя на трансформация и нагласата ни към бъдещето“, отбелязва Ангел Тухов.

Визуалната идентичност от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда.
Основният елемент в новия дизайн е символ, който представя посоката на OMV като интегриран бизнес в сферата на химикалите, горивата и енергията, основан на принципа за устойчивост и кръговата икономика. Новият визуален символ олицетворява непрекъснато движение и прогрес, надгражда успешното минало и чертае пътя към утрешния ден. Цветовете на новия дизайн препращат към произхода и историята на бранда. В същото време, адаптирането на основната цветова палитра поставя по-ясни акценти и предлага надеждна, модерна основа за комуникация в дигиталната среда с перспектива за устойчивост в бъдещето.
OMV се трансформира в интегрирана компания за устойчиви химикали, горива и енергия с фокус върху решенията за кръгова икономика. Чрез постепенно преминаване към нисковъглеродни бизнеси
OMV се стреми да постигне нетна нула най-късно до 2050 година.
Компанията реализира приходи от 39 млрд. евро през 2023 г., с персонал от около 20 600 служители по света. Акциите на OMV се търгуват на Виенската фондова борса (OMV) и като американски депозитарни разписки (OMVKY) в САЩ.
През 1990 г. е открита първата бензиностанция с марката на OMV.
Оттогава компанията се превръща в един от водещите дистрибутори на горива както в Австрия, така и в цяла Югоизточна Европа, включително България. Освен бензиностанциите с марката OMV, компанията притежава и веригата Petrom в Румъния, както и дялове в унгарската MOL.