Fisker Group Inc., подразделение на американския производител на електромобили Fisker, подаде заявление за банкрут по глава 11 в Делауер. Фирмата е изправена пред бързо изчерпване на парични средства след като започна производството на своя SUV Ocean в САЩ и Европа.
Компанията изброи приблизителни активи в размер на между 500 милиона и 1 милиард долара, както и пасиви между 100 милиона и 500 милиона долара. Според съдебния документ броят на кредиторите на Fisker се оценява между 200 и 999.
Автомобилният дизайнер Хенрик Фискер -основател на компанията, още през февруари изрази съмнения относно способността си да остане в бизнеса. По-късно бе съобщено, че компанията се опитва да осигури инвестиция от голям автомобилен производител, но преговорите се провалиха.
Американският производител на електромобили Fisker подаде заявление за защита от банкрут късно в понеделник, тъй като преговорите за сделка с голям автомобилен производител се провалиха. Това изложи компанията на последиците от бързото изчерпване на парични средства, необходими за доставките на техния SUV модел Ocean в САЩ и Европа.
Провалът на преговорите с голям автомобилен производител принуди Fisker да търси стратегически опции, включително преструктуриране със или без съд, както и сделки на капиталовия пазар. Докато Fisker не е назовала компанията, медиите зад океана съобщават, че японският автомобилен производител Nissan е водил преговори за инвестиция в стартъпа.
Fisker също така заяви, че ще съкрати работната си сила с около 15% поради трудностите при продажбите на електромобилите Ocean. Компанията е произвела над 10 000 автомобила през 2023 г. – по-малко от една четвърт от първоначалната прогноза – и е доставила само около 4700.
Миналият месец американският регулатор за безопасност на автомобилите започна предварително разследване на някои произведени от Fisker електромобили Ocean през 2023 година. Това се добави към проблемите на компанията, тъй като автомобилите вече бяха разследвани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) за три инцидента.
Ограниченият достъп до капитал в среда с високи лихвени проценти, разходите, свързани с маркетинга и дистрибуцията на превозните средства, както и по-бавният от очакваното растеж на търсенето на електромобили, доведоха до намаляване на паричните резерви на компанията.
Изчерпването на паричните резерви, трудностите при набирането на средства и предизвикателствата при увеличаването на производството, причинени от проблеми с глобалната верига за доставки, доведоха до обявяване на фалит от компании като Proterra, Lordstown и Electric Last Mile Solutions.
Четете още : Fisker Inc. ще направи първия електрически папамобил.