„Софарма“ АД отчете спад в продажбите от 20% спрямо същия месец на миналата година. Според данните от фармацевтичната компания, този резултат е следствие от 14% свиване на продажбите на вътрешния пазар и 23% по-малко парични постъпления от износ.
За периода от началото на тази година до края на месец май дружеството също има спад в продажбите – в размер на 2 процента.
За петте месеца обаче има 6% ръст на приходите от вътрешния пазар,
но износът отново е на червено – с 6% спад.
„Софарма“ има повече от 200 продукта в своето портфолио: в т.ч. близо 190 лекарствени продукти и 11 групи медицински изделия. Лекарствените продукти включват основно генерици и 15 традиционни продукта, като 12 от продуктите са на растителна основа. Традиционните продукти на дружеството (и по-специално Табекс, Карсил и Темпалгин) имат основен дял в приходите от експортните пазари, докато за продажбите на българския пазар от най-голямо значение са генеричните продукти на дружеството, сред които на първо място е аналгин.
„Софарма“ изнася продукция в Русия, Беларус и в Украйна,
които в момента са доста несигурни пазари. Продажби има и в прибалтийските държави, Сърбия, Полша и Молдова.
Акциите на “Софарма” се търгуват на “Българска фондова борса”. В момента сделки се сключват при цена от 6.04 лева за един брой. Това оценява фармацевтичната компания на 1 081 764 381 лева пазарна капитализация.