Бразилският производител на ниобий CBMM завърши разработването на литиево-йонна батерия, която използва ниобиево-титанов оксид (NTO) в анода.Това беше постигнато в сътрудничество с японските компании Toshiba Corporation и Sojitz Corporation.
Фирмите представиха прототип на електрически автобус, захранван от батерията, която има време на зареждане от около 10 минути и висока енергийна плътност. Електрическият автобус е разработен от Volkswagen Truck & Bus Brazil.
Трите компании заявиха, че ще продължат да работят заедно, за да максимизират използването на своите технологии и знания с цел пускането на новата батерия на пазара през пролетта на 2025 година.
„Използването на ниобиево-титанов оксид в анода на литиево-йонните батерии носи специални характеристики за този компонент. Тъй като той съхранява лития при естествено стабилно напрежение, това осигурява по-безопасна и по-ефективна работа.“ казва технически ръководител на програмата за батерии в CBMM Рожерио Рибас.
Четете още на : София първа на Балканите тества водороден автобус и има мобилна зарядна станция.