Екип от заинтересовани страни от науката и автомобилната и батерийната индустрия, воден от индустриалния химик проф. д-р Стефан фон Делфт от Университета в Мюнстер, изследва как по-ефективните и устойчиви стратегии за рециклиране ще повлияят на бъдещото търсене на материали в Европа. Изследването се фокусира върху суровините за батерии – литий, кобалт и никел.
В анализа си учените разглеждат периода от 2035 до 2040 г. и заключават, че в комбинация от различни стратегии може да се ликвидират десет мини и 55 рециклиращи завода, които от своя страна произвеждат емисии. Това би съответствало на спестявания от 32 милиарда евро, а за литий, кобалт и никел, описаната оптимизация би спестила 32,5 милиона тона така наречени еквиваленти на въглероден диоксид, според Университета в Мюнстер.

Според анализаторите необходимият пакет от мерки включва по-бърза електрификация на автомобилния пазар, по-малки батерии, “технологично-селективно” използване на батерии от електрически превозни средства във втория живот, например в стационарни системи за съхранение на енергия, и увеличеното използване на LFP батерии в електрическите превозни средства.
“Резултатите са важни за европейската политика, тъй като предоставят препоръки за действие относно начина, по който политиките могат да подкрепят прехода, да увеличат сигурността на снабдяване със суровини и да засилят стратегическата автономия на ЕС”, каза Стефан фон Делфт.

Изследването се основава на това, което се нарича динамичен анализ на потока на материали, който може да се използва за изчисляване на бъдещото търсене на литий, кобалт и никел, както и на рециклируемите суровини, които тогава ще бъдат налични. То се основава на данни от “текущи изследователски работи и пазарни прогнози за развитието на производството и продажбите на батерии и свързаното търсене.
Четете още на : Бразилският производител на ниобий CBMM завърши разработването на литиево-йонна батерия.