СЕМ поведе кампания за медийна грамотност с акцент върху проверката на източника

сем, медийна грамотност

Съветът за електронни медии (СЕМ) изработи аудио и видео клип в рамките на разяснителната им кампания, свързана с медийната грамотност.

“Какво е медийна грамотност?” – питат от СЕМ на сайта си и разясняват:
Медийната грамотност се отнася до уменията, знанията и разбирането, които ни позволяват да използваме медиите ефективно и безопасно.

Смартфоните, таблетите и телевизорите с възможност за връзка с интернет все повече са част от ежедневието ни и оказват влияние върху изборите, които правим. Следователно, компетентността ни в работата с медиите е от толкова голямо значение, колкото четенето и писането.
Медийната грамотност ни позволява да разбираме медиите, да ги използваме разумно и да оценяваме рисковете, подчертават от Съвета за електронни медии.

На 11 юни Съветът за електронни медии представи клипа за медийната грамотност в аудио и видео вариант на партньорските институции и организации, подписали меморандума за повишаването на медийната грамотност – Министерството на културата, Българското национално радио, Българската национална телевизия, Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори – АБРО и Коалицията за медийната грамотност.

Посланието на видеоклипа е насочено към различни публики, а идеята му е популяризиране на медийната грамотност през традиционните медии и онлайн платформи. Предвидени са два варианта с продължителност 30 и 15 секунди, както и субтитрирана версия.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст