Акциите на Amazon.com Inc. завършиха деня с близо 4% ръст, което даде на компанията, базирана в Сиатъл, пазарна оценка от 2,01 трилиона долара. През последните 12 месеца акциите й са се увеличили с 52%, което донякъде се дължи на ентусиазма към инвестициите на компанията в изкуствения интелект (AI).
Сега Amazon се присъединява към компанията майка на Google – Alphabet, софтуерния гигант Microsoft, производителя на iPhone – Apple и производителя на чипове Nvidia сред компаниите с оценки от поне 2 трилиона долара. Миналата седмица Nvidia достигна 3 трилиона долара и за кратко стана най-скъпата компания на Wall Street. Чиповете на Nvidia се използват за захранване на много приложения с изкуствен интелект, което доведе до рязкото повишаване на нейната оценка.
Компанията за пазаруване също така прави големи инвестиции в AI, тъй като глобалният интерес към тази технология нараства. По-голямата част от фокуса е върху продукти, насочени към бизнеса, включително AI модели и чатбот, наречен Q, който Amazon предоставя на фирми, използващи нейния облачен компютърен сегмент AWS.
През април, главният изпълнителен директор на Amazon, Анди Джаси, заяви, че възможностите на изкуствения интелект (AI) са ускорили повторно растежа на AWS и че се очаква приходите да достигнат 100 милиарда долара годишно. Ръстът на подразделението се забави миналата година, тъй като компаниите намаляваха разходите поради високата инфлация.
Компанията също така инвестира 4 милиарда долара в Anthropic, компания за изкуствен интелект със седалище в Сан Франциско, за да разработи така наречените базови модели, които са в основата на системите за генеративен изкуствен интелект. В допълнение, Amazon разработва и проектира собствени чипове за изкуствен интелект.
Извън бизнеса си с облачни услуги, Amazon значително съкрати разходите от края на 2022 г. насам, като съкрати над 27 000 корпоративни служители в различни подразделения. Компанията отчете приходи и печалби за първото тримесечие на годината, подпомогнати от растежа на AWS, както и от основната й търговска дейност и рекламата. Всички тези фактори повишават доверието на инвеститорите, казва Нийл Сандърс, управляващ директор на GlobalData Retail.
„Със сигурност има недостатъци, но повечето от тях са външни – като например заплахата от Федералната търговска комисия (FTC)“, казва Сандърс, визирайки антитръстовия иск на федералната агенция срещу компанията. „Но“, казва той, „инвеститорите смятат, че тези проблеми са далечни и затова не намаляват текущата оценка.“
Четете още на : Amazon добавя 1,4 млрд. долара към фонда си за достъпни жилища където има корпоративни офиси.