Ford официално избра Лонг Бийч за свой нов дом за разработване на следващото поколение платформа за електромобили. На среща с инвеститори през февруари, главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли разкри, че компанията е работила “тайно” върху платформа за електромобили с ниска цена.
Според Фарли, Ford е имал малък екип “Skunkworks”, който отговаря за проекта. Този екип се състои от “някои от най-добрите инженери по електромобили в света”. Ръководител на проекта е Алън Кларк, който преди това е работил 12 години в Tesla. Според Фарли, компанията е имала малък “skunkworks” екип, който работи по проекта. Този екип се състои от “някои от най-добрите инженери по електромобили в света”. Но Tesla не е единствената компания, от която Ford е привлякъл таланти. Екипът включва и бивши служители на Rivian, Lucid и Apple. Концерна също така е привлякъл таланти от индустрията за електрически превозни средства с вертикално излитане и кацане (eVTOL) от водещи компании като Archer Aviation, Joby и Supernal на Hyundai.
“Те проектират напълно различен подход, различен продукт на различна цена с много по-малка батерия и различна химия”, обясни Фарли. Екипът работи върху усъвършенстването на следващото поколение достъпни електромобили на автомобилният гигант. Новата платформа ще бъде гъвкава и ще поддържа различни видове превозни средства. Кметът на Лонг Бийч Рекс Ричардсън и Ford представиха и новия дом на Центъра за разработка на модерни електромобили.
Главният директор по електромобили на автомобилният концерн, Доуг Фийлд, заяви, че новото съоръжение е “ключова част от по-широката ни стратегия за изграждане на най-добрите екипи за разработване на електромобили и технологии в света”. Доуг Фийлд добави, че щабът в Лонг Бийч ще “създаде център за разработване на напреднали технологии и продукти за електромобили” заедно с Центъра за разработване на продукти в Диърборн и лабораториите Greenfield в Пало Алто.
Според главния директор по електромобили на Ford, екипът “разработва превозни средства, които са толкова достъпни, колкото и желани.” През май месец Ford беше втората най-продавана марка електромобили в САЩ. Mustang Mach-E беше третият най-продаван електромобил, като остана зад моделите Model Y и Model 3 на Tesla, докато пикапът F-150 Lightning остана най-продаваният пикап в Америка.
Четете още : Американският производител на електромобили Fisker обявява банкрут.