На 26 юли в Париж започват XXXIII летни олимпийски игри. Очаква се тези състезания да се превърнат в безпрецедентно сливане на света на спорта със света на лукса. От френска страна в тях ще участват не само спортисти, но и световни луксозни марки, настанени във френската столица.
Първата и най-важната от които е конгломератът на луксозни марки LVMH. Както съобщава „Блумбърг”, най-големият производител на луксозни стоки е станал спонсор на олимпийските и Параолимпийските игри в Париж през 2024 година, инвестирайки в спортното мероприятие повече от 150 млн. евро.
Флагманът на концерна, къщата „Луи Вюитон”, представи специалните поръчкови модули за пренасяне на факлите с олимпийския огън и медалите за наградените победители. И двата отвън са украсени с фирменото двуцветно шахматно платно на квадрати „Дамие”1 и монограми и са защитени с медни пластини и ключалки.

С изработката на медалите се зае бижутерската къща „Шоме”, която също влиза в LVMH. Общо ще бъдат изработени 5084 медала – златни, сребърни и бронзови. На обратната страна на всеки е вграден шестоъгълник от 18 грама желязо от Айфеловата кула (материалът бил събиран при реновирането на паметника), а от него излизат слънчеви лъчи.
Формата не е случайна – французите често наричат страната си „шестоъълникът”. На лицевата страна е изобразена богинята на победата Нике, издигаща се над древния стадион „Панатинайкос”.

На лицевата страна на параолимпийските медали е изобразена Айфеловата кула в необичаен ракурс – гледана отдолу.
Къщата „Берлути” създаде официалната униформа за френската делегация, дизайнът на спортната униформа беше разработен от Стефан Ашпул заедно с Le Coq Sportif. Козметичната и парфюмерийна верига „Сефора” ще бъде спонсор на щафетата на олимпийския огън „Париж 2024”.

На 8 май огънят пристигна в Марсилия, след това пътят му преминава през 30 обекта от Списъка на световното наследство на ЮНЕСКО в различни райони на Франция.