На 2 юли стават точно 120 години от рождението на Рене Лакост – известен френски тенисист, един от четиримата мускетари в този спорт в родината му, наред с Жак Брюньон, Анри Коше и Жан Боротра. В периода от 1925 г. до 1933 г. великолепната четворка играе девет пъти на финал и пет пъти печели купа “Дейвис”. Лакост освен с тениса е свързан и с това, че създава собствена марка, чието лого – зеленият крокодил – се превръща в едно от най-разпознаваемите в света.
Рене Лакост признава, че му харесва, че логото на компанията му е крокодил, тъй като и той самият като е на корта, се чувства като зеленото влечуго – хванели жертвата, не я пуска.
За първи път прочутият крокодил се появил на костюм на Лакост през 1927 г. – тенисистът помолил своя приятел – дизайнерът Робърт Джордж – да му разработи лого за спортния екип.
През 1933 г. Рене Лакост и Андре Жилие основали модния бранд “Lacoste”, който първоначално се наричал “La Société Chemise Lacoste”. Най-първо Рене Лакост измислил дизайна на собствената си тениска – тя трябвало да бъде с къс ръкав, а не с дълъг – с каквато била традиционната спортна униформа тогава.
До 1951 г. спортната тениска със зеления крокодил се предлагала само в бяло, защото се смятало, че е строго определена за игра на тенис. След тази година започнала да се продава и в други цветове. Приживе Рене Лакост регистрирал около 20 патента, като обичал да казва, че преди всичко той е изобретател, а не спортист. Той умира през 1996 г. на 92-годишна възраст.
Днес “Lacoste” продължава да създава мъжки и дамски модни облекла, както и парфюми и аксесоари, а ежегодната печалба на компанията е около 3 млрд. евро.