Китайският производител на електрически коли (EVs) BYD е подписал нов договор със задграничен партньор, който ще му позволи да разшири присъствието си на европейския пазар. Френската лизингова компания за автомобили Ayvens посочва в официално изявление на 2 юли, че е подписала меморандум за разбирателство с китайския гигант в централата му в Шънджън, чиято цел е да улеснява дистрибуцията и продажбите на леки коли и на леки търговски превозни средства на корпоративни и дребни потребители в Европа.
Международните и местните корпоративни клиенти на Ayvens на Стария континент ще се възползват от последните предложения и решения в сферата на електромобилите – от консултантски услуги и оперативен лизинг до услуги за зареждане от началната до крайната точка на пътуването – за пълната гама модели на BYD, съобщава френската фирма. Ayvens ще предлага също лизингови услуги на дребни и средни предприятия и на индивидуални клиенти чрез мрежата от дилъри на китайския производител. Първоначално те ще са налични във Франция, Нидерландия, Белгия и Люксембург, а в бъдеще се очаква обхватът им да бъде разширен и до други европейски пазари.
Ayvens и BYD ще проучат и допълнителни възможности в сферата на търговията на дребно и на оперативните лизингови услуги, за да улеснят прехода на Стария континент към електрически превозни средства. “Иновациите и сътрудничеството са ключови двигатели за напредъка на световния преход към задвижвани с нови енергийни източници коли. Съвместната ни работа с Ayvens отразява общата ни визия за ускоряване на развитието на пазарите на електрически автомобили в Европа”, посочва председателят на китайския гигант Ванг Чуанфу.
Това е последната инициатива на BYD за разширяване на задграничното й присъствие въпреки наложените от Европейската комисия допълнителни митнически ставки за вноса на електромобили от Китай, които влизат в сила на 4 юли. Във Франция китайският гигант е участвал в местно изложение на автомобили преди около две години – на 17 октомври 2022-а, където е представил три модела на изцяло електрически коли: Atto 3, Tang и Han, но оттогава не е правил допълнителни ходове.
Стратегията на BYD е да си партнира с утвърдени местни дилърски фирми, които споделят визията на китайския производител за обслужване на клиенти.
През първото полугодие на 2024-а китайският гигант е продал 1,612,983 коли, задвижвани с нови източници на енергия – с 28.46% повече от първите шест месеца на 2023-а, по данни, събрани от китайския уебсайт, следящ сектора – CnEVPost. В периода януари-юни зад граница са били продадени 203,404 автомобила -ръст от 173.80 процента.