Един от основателите на фотореализма – Одри Флeк – e починала на 28 юни в Ню Йорк на 93-годишна възраст. Това бе съобщено късно снощи – на 1 юли от мениджъра й Луис Майзел.
Одри Флек е родена в Ню Йорк през 1931 г., учи в “Cooper Union“, преди да получи стипендия за “Yale School of Art” в Кънектикът, където е привлечена от Йозеф Алберс, известен художник в сферата на геометричната абстракция.
Като млад артист Флек общува с големи имена в сферата на абстрактния експресионизъм като Джаксън Полък, когото обаче тя самата не смята за особено успешен и търси своя ниша за реализация.

Ранните творби на Одри Флек, създадени през 50-е години на миналия век, са определяни като абстрактен експресионизъм – стил, който доминира в периода на следвоенна Америка.
Постепенно обаче Одри Флек успява да се наложи като водещо име в движението на фотореализма. Този стил се появява в САЩ през 60-е години на миналия век като едно от направленията на поп арта.
Името на това движение в изкуството е въведено през 1968 г. от Луис Майзел. При него стремежът на художниците е да копират възможно най-точно снимките, които използват за свое вдъхновение.

За фотореалистите е важно не да изобразяват реалността, а нейното отражение в медийното пространство.
Одри Флек се смята за основоположник на фотореализма, защото първата работа, закупена от Нюйоркския музей за модерно изкуство (MoMA) за колекцията му, представляваща най-добрите образци от това движение, е именно нейна.
Тя рисува, копирайки собствените си снимки, но в огромни размери. Предпочита натюрморти, в които се фокусира върху женски принадлежности като бижута, грим и религиозни артефакти.

„Наруших неписаното правило за приемлив обект“, пише Флек и уточнява, че докато преди нея – “колегите” й – фотореалисти са рисували коли, мотоциклети и празни улици, тя е решила да бъде по-емоционална и да работи със символи.
Един от най-известните и скъпоплатени живи художници Джеф Кунс признава, че е започнал да се занимава с естетиката на кича тъкмо под влиянието на Одри Флек.