Строителство и основен ремонт на близо 145 км магистрални участъци и главни републикански пътища са започнати от Министерството на регионалното развитие и благоустройството в мандата на служебното правителство от 9 април до края на юни. За по-малко от три месеца е възобновена работата по всички важни направления и всички приоритетни сектори в ресора на ведомството. Това отчете министърът инж. Виолета Коритарова. Изпълнена е и най-важната задача – провеждането на честни и прозрачни избори.
В началото на месец юни бе издадено разрешение за строеж и предстои да започне модернизацията на над 40 км от трасето от Ружинци до околовръстното шосе на Монтана, част от скоростния път с магистрални участъци Видин – Ботевград. За връзката с обхода ще бъде изграден и нов пътен възел.
Изгражда се и нов 600-метров участък от АМ „Струма“ при град Симитли –
от магистралата до разклона за Банско от мястото, където сега тя свършва и движението преминава в двулентов път. Въпреки че отсечката е сравнително къса, тя ще реши огромни проблеми както за местните жители, така и за пътуващите в посока Банско и Гърция, тъй като ще предотврати образуването на „тапи“ в участъка, където се сливат потоците с коли от двете направления.
Екипът на министър Коритарова даде старт и на основния ремонт на 66 км от третокласния път през Дюлинския проход между областите Варна и Бургас. Отсечката е важна за Черноморието, защото е алтернативен маршрут на пътищата Слънчев бряг – Обзор и Дъскотна – Айтос през Айтоския проход.

Издадено е разрешението за строеж и през месец юли ще започне основният ремонт на „Дунав мост 1“
при Русе. Съоръжението е в критично аварийно състояние, което създава реална опасност за преминаващите по него. Ремонтът на стойност 45 млн. лв. от бюджета ще продължи две години, като се предприемат мерки да не се затрудни съществено трафикът.
Предприети са стъпки по създаване на работна група с участието на отговорните институции, която ще изготви
график с дейностите и сроковете за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка.
Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца. Строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, шест моста, един подлез и други.
През юли ще завърши ремонтът на тунелите по АМ „Хемус“, за да се пътува без затруднение в активния летен сезон.
Една от ключовите задачи пред МРРБ е било възстановяването на работата по
пътното поддържане, реконструкция и рехабилитация на републиканската мрежа.
Заради липса на договори за текущ ремонт и поддържане, през последните три години са били извършвани само аварийни ремонти, в резултат на което пътища и съоръжения са започнали да се рушат. Вече има сключени шест договора – за областите Кърджали, Смолян, София, Пловдив, Перник и Стара Загора. Продължават процедурите за избор на изпълнители за другите области.

Проектирането и модернизирането на републиканската пътна инфраструктура е важна за постигане на икономическа стабилност и подобряване на условията на живот на гражданите.
Започнали са и обществени
консултации по проект за изменение и допълнение на Закона за пътищата,
който въвежда изискванията на европейска директива в българското законодателство. Промените ще позволят да се отговори на нуждите от краткосрочно ползване на платената пътна мрежа чрез въвеждане на еднодневна винетка. Предвижда се още чрез финансови стимули с облекчени ставки или премии да се насърчи преминаването към по-модерни, по-екологични и нисковъглеродни тежкотоварни превозни средства. Най-старите и замърсяващи камиони с най-ниски еврокатегории да плащат по-скъпи тол такси.