Електромобилът на Volvo EX30 изпитва сериозни проблеми със софтуера

Електромобилът на Volvo EX30 изпитва сериозни проблеми със софтуера

Електромобил на Volvo се приема добре от шофьорите в Европа. Дори беше най-продаваният електромобил в Норвегия през май, но в рая има проблеми. EX30 има сериозни проблеми със софтуера, които са накарали някои собственици във Великобритания и Европа да върнат колите си за пълно възстановяване на сумата.

Проблемите, които изпитват собствениците, варират от черен екран и неработещи бутони на волана до невъзможност за зареждане на автомобила и дори случайно активиране на системата за аварийно спиране. Собственици също така споделят истории и снимки онлайн за блокирани сензорни екрани на информационно-развлекателната система, неправилна показвана информация (като час и пробег), профили, които се връщат към фабричните настройки, и неизправни системи за подпомагане на водача.

vnukjinjj

Говорител на Volvo заяви пред медии: “Осъзнаваме, че това не е това, което клиентите очакват от автомобил Volvo, и работим за отстраняването му възможно най-бързо с минимални неудобства за нашите клиенти. В много малък брой случаи във Великобритания, клиентите решиха да се възползват от правата си на потребители и да върнат колите си. Volvo Cars се стреми и продължава да подкрепя своите клиенти през целия период на собственост и като цяло продължаваме да бъдем насърчени от положителните отзиви, които получаваме от собствениците.“

EX30 е много подобен на автомобилите на Tesla по това, че разчита в голяма степен на централен сензорен екран и софтуер. Повечето ключови функции, включително фаровете, страничните огледала и климатичният контрол, се осъществяват чрез централния сензорен екран. Физическите му контроли са ограничени до бутони за прозорци, заключване на вратите и бутони за аварийни светлини. Бутоните, монтирани на кормилната колона, управляват избора на предавки, мигачите и чистачките.

АББ и Волво ще електрифицират улиците на Гьотеборг

От Volvo заявяват още, че EX30 е бил премахнат от онлайн конфигуратора си за Обединеното кралство, защото версията за модел на година 2025 г. се очаква на 8 юли. Компанията настоява, че електромобилът остава в продажба, като в момента има налични екземпляри в складовете на дилърите. Клиентите могат да посетят дилър на Volvo и да изберат версия за 2025 г., докато конфигураторът се актуализира. Volvo заяви: „EX30 продължава да се продава във Великобритания и с повече от 4500 вече доставени на клиенти тази година, той се радва на голяма популярност, подкрепена от силна поръчкова книга.“

Тази ситуация може да напомни на хората за проблемите, които Volkswagen изпита с електрическите си автомобили с марката ID., както и за подобни проблеми с новия Chevy Blazer EV. Volvo също така е имала подобни проблеми с другото си скорошно предложение за електромобили, върховия EX90. Софтуерът с бъгове е една от основните причини компании като JD Power да съобщават, че електрическите автомобили са значително по-ненадеждни от конвенционалните автомобили. Наскоро те заявиха ясно: „Управлението във превозното средство е извън контрол. Функциите, контролите и дисплеите са втората най-проблемна категория в изследването, малко по-добре само от категорията за информационно-развлекателната система, която е известна с проблемите си. От такива на пръв поглед прости функции като чистачки за предно стъкло и огледала за обратно виждане до по-сложната работа на приложение за смартфон на OEM, тази категория е особено проблематична при електромобилите. Честотата на PP100 в тази категория е с повече от 30% по-висока при електромобилите, отколкото при автомобилите с бензинов двигател.“

Проблемът за електромобилната революция е, че подобни проблеми дават енергия на критиците на електромобилите, които се възползват от всякакви лоши новини за електрически автомобили, за да ги очернят. Този тип неща са частично виновни за съобщенията, че хората се отказват от електромобилите и избират хибриди вместо тях. В тениса това се нарича непредизвикана грешка. Проблемите, които обхващат и Volvo в момента, трябва да бъдат решени бързо и ефективно, за да не загуби електромобилната революция своята сила. В ръководството на компанията в наши дни вероятно има усещане за тиха паника. Милиарди долари са заложени на това те да разрешат тези проблеми бързо и правилно.

Четете още на : Инвестиция на Volkswagen от 5 млрд. долара повишава акциите на производителя на електромобили Rivian.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст