Европейската държава за пореден път показа, че не само мисли за населението си, но и за туристите. Ето как:
Училища, университети, фестивали, паркове, спортни зали – на всички тези места вече ви очакват диспенсъри, предлагащи безплатни слънцезащитни кремове за лице и тяло.
Инициативата е дело на нидерландското правителство, което още преди две години взе решението да помогне на своите граждани и туристи, забравили да си сложат или да вземат с тях слънцезащитни кремове, преди да излязат навън. Главната причина е увеличаващите се случаи на хора, заболяващи от рак на кожата, съобщават от медията NDTV.

И въпреки че дебютът на проекта бе отпреди две години, той чак сега започна да набира популярност. За това спомагат и немалкото видеоклипове, качени в социалните мрежи. Като един от най-гледаните (над 11 млн. пъти) показва как майка се възползва от такъв диспенсър в градски парк, който е зареден с крем на прословутата марка Nivea.

В интерес на истината, нидерландските власти са били вдъхновени от известната австралийска кампания Slip-Slop-Slap от 1981-а. Гларусът Сид показва на австралийците по какъв начин могат да предпазят кожата си от силните и вредни слънчеви лъчи. Името на кампанията е свързано със звуците, които човек издава, когато си сложи ликра за плуване, лятната шапка, слънчевите очила, разпъне плажния чадър и си нанесе слънцезащитния крем за тяло и лице.

Това се дължи на факта, че Австралия е една от страните в света с най-много зачестили случаи на рак на кожата, въпреки статуса ѝ на популярна дестинация за летни почивки и сърфинг.

Нидерландското правителство също така добавя, че целта му е всеки човек да получи достъп до слънцезащита и да не бъде възпрепятстван от фактори като цена или неудобство.