Британската марка от луксозния сегмент Burberry може да излезе на масовия пазар. Легендарната модна компания изпитва големи затруднения, пише Independent. Продажбите на дребно са паднали с повече от 20% през първата половина на годината и стотици служители могат да загубят работата си.
Burberry изпитва трудности. Причините са най-различни. Но основната е, че потребителите в САЩ и Европа стават все по-внимателни. От една страна, разходите за живот растат, от друга – Китай е засегнат от имотната криза и рекордната младежка безработица.
От компанията очакват да се види подобрение през второто си полугодие и стремежът е към икономии.
Преди седмица
Джонатан Акеройд напусна поста главен изпълнителен директор.
Малко след това акциите на Burberry паднаха до най-ниските си нива от 2010 година. Новият лидер е Джошуа Шулман, който дойде от American Coach. Освен това той има богат опит в работата с марки за масовия пазар.

Както коментират журналисти от британското издание, това е намек, че
Burberry може да се преориентира към продукти за по-широка публика.
Най-старата марка може да бъде подпомогната в промяната със смяна на дизайнера. Според някои експерти, сега трябва повече да “се следи посоката на вятъра” или да се наемат дизайнери, които усещат повече ДНК на марката. Например, Burberry през последните години имаше гост-дизайнер, който преди това е работил в Bottega Veneta, но това са напълно различни стилове и различни посоки.
Не е лесно в такива времена като днешните.

Компаниите трябва или да се придържат към строгата си класика и клиентела и някак си да се настроиват към пазара, или напълно да променят посоката и да отидат в нещо друго. Но това винаги е трудно, разбира се, особено на падащ пазар, какъвто сега е международният пазар на луксозни стоки. Често се случва, когато има смяна на дизайнера и се появи нова посока в марката, повечето от старите клиенти просто отпадат. Тази история се случи при Burberry, а нови клиенти не дойдоха, защото може би марката беше загубила лицето си.
Истината е, че такава голяма марка като Burberry не трябва да изчезва.
Всъщност, едва ли ще погребем Burberry скоро. Вече се забелязва как цените се покачват в луксозните къщи, включително Dior и Chanel. Но ако Burberry реши да отиде в масовия сегмент, това ѝ решение също има право на живот. Те ще опитат нови аудитории и ще разширят бизнеса. Може би.
През 2018 г. около марката избухна скандал, когато стана известно, че компанията изгаря непродадени колекции. Беше съобщено, че поради кризата със свръхпроизводството Burberry е унищожила 20 хиляди артикула на стойност 37 милиона долара за една година. Тогава марката отказа да намали цената на продуктите, за да не загуби репутацията си на елитна марка.
Сега обаче това може да е единственият начин да се спаси компанията.
Все пак
потребителят е свикнал високата цена да е придружена от някакво качество и някаква уникалност,
което Burberry не е показвало наскоро. Следователно тенденцията беше доста очевидна. Те имаха много ниско качество на продукта и но само етикетът на Burberry, който се опитваше да оправдае някак си цената, нямаше нищо общо с истинската стойност. Съответно всичко това доведе до факта, че марката започна да пада много рязко по отношение на продажбите, като се има предвид нейното доста широко разпознаване, защото Burberry винаги е имала силен маркетинг и доста стабилни показатели, поне в продажбите в Англия и САЩ.
Част от аудиторията мигрира от луксозния към премиум сегмента, което винаги е по-лесно, отколкото да се изкачи. Тоест напускането на лукса и, да речем, преминаването към премиум или масовия пазар е с по-голяма вероятност за успех, отколкото изкачването отдолу нагоре. Може би това ще бъде един от, вероятно, малкото възможни варианти за развитие на тази марка на модния пазар.
Burberry също преживя трудни времена в края на 90-те години,
припомнят от Independent. Масовото запълване на пазара с фалшификати и финансови затруднения принудиха компанията да намери оригинални начини да се справи с кризата. Тогава марката продаде лицензи за използването на известния си печат на други компании, така че марката, например, се появи на бежови палта за кучета. Което според експерти не отговаряше на елитния стил на легендарния Burberry.

Британска луксозна модна къща Burberry Group plc е създадена през 1856 г. от Томас Бърбъри
и с централен офис в Лондон. Той проектира и разпространява голяма гама от продукти, включително тренчкоти, кожени аксесоари и обувки. Томас Бърбъри (27 август 1835 г. – 4 април 1926 г.) е английски търговец на дрехи за джентълмени и основател на международната верига Burberry, един от най-големите британски бизнеси за маркови дрехи. Известен е и като изобретател на габардина.
През февруари 2023 г. беше въведено ново лого и брандиране на компанията:
това върна логото на Equestrian Knight. Рекламната кампания включва британски модели и музиканти Shygirl, Liberty Ross и Skepta.
През април 2023 г. рапърът Кано оглавява маркетингова кампания на Burberry, представена от Лий през февруари 2023 година. Новата посока беше формулирана като „модерен поглед върху британския лукс“.
През октомври 2023 г. Burberry си сътрудничи с Vestiaire Collective по нов проект в кръгов стил. Това партньорство даваше възможност на клиентите да обменят своите дрехи и чанти Burberry втора употреба за карта за подарък Burberry, която биха могли да инвестират отново в марката, с цел насърчаване на препродажбата и намаляване на отпадъците от дрехи.