Приходите на Prada за първото полугодие са нараснали със 17%

Prada_milano

Италианската модна къща Prada Group съобщи, че през първата половина на 2024 г. общите приходи са достигнали 2.55 милиарда евро, което е със 17% повече от същия период на миналата година. Това е по-високо от прогнозите на анализаторите, които очакваха 2.48 млрд. евро.

Продажбите на дребно на компанията възлизат на 2.26 милиарда евро, което е с 18% повече от година по-рано. Динамиката на ключовите показатели на Prada се различава значително от нейните конкуренти на световния пазар на луксозни стоки, които отчетоха или спад в приходите, или много скромен растеж. Единственото изключение е “Хермес”, който увеличава приходите си за полугодието с 12 процента.

Prada Italy

Продажбите на Prada през първата половина на годината са се увеличили във всички региони,

където компанията присъства официално. Най-голям ръст (55%) е отбелязан в Япония, а най-малкият (7%) е в Северна и Южна Америка. В Европа продажбите на Prada са нараснали с 18%, а в Азиатско-тихоокеанския регион, където значителна част от продажбите идват от Китай, ръстът е 12 процента. 

Много международни луксозни компании отбелязаха спад на продажбите си в Китай

през второто тримесечие и/или първата половина на годината, което се отрази негативно на цялостното им представяне. Марката Miu Miu, част от Prada Group, показва впечатляващ ръст на продажбите – с 93 процента. Продажбите на марката Prada са се увеличили с 6 на сто.

Prada S.p.A. е луксозна модна къща, основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада. Специализира се в кожени чанти, аксесоари за пътуване, обувки, конфекция и други модни аксесоари. Prada лицензира своето име и търговска марка на Luxottica за очила и L’Oréal за аромати и козметика.

До 90-те години на миналия век Prada се възприема като луксозна марка, наименование, което се приписва на оригиналността на нейния дизайн. За да развие бизнеса, Миуча Прада основава Miu Miu като дъщерно дружество на Prada около този период от време. Компанията допълнително си партнира с LVMH за придобиване на съвместен дял във Fendi – италианската луксозна модна къща, произвеждаща кожи, конфекция, кожени изделия, обувки, аромати, очила, часовници и аксесоари. От 2001 г. Fendi е част от отдела „Мода и кожени изделия” на френската група LVMH. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст