Apple Inc. (предишно име: Apple Computer Inc.) отчете ръст на финансовите резултати за третото тримесечие на 2024 г., надхвърляйки очакванията на Wall Street. Общите приходи на компанията са се увеличили с 5 процента. Въпреки това обаче продажбите на iPhone спаднаха от 39.7 милиарда долара на 39.3 милиарда долара на годишна база. Този спад се дължи основно на региона на Китай, където продажбите са намалели от 15.8 милиарда долара на 14.7 милиарда долара, съобщава TechCrunch.
В същото време продажбите на таблети iPad показаха значителен ръст, като се увеличиха от 5.8 милиарда долара на 7.2 милиарда долара в сравнение с миналата година. Ръстът се дължи на силна актуализация на устройството в началото на годината.
Силното търсене на iPad помогна за компенсиране на намаляващите приходи от iPhone.
Услугите, включително iCloud, Apple TV+ и Apple Music, също продължават да растат, като приходите от тях се увеличават от 21.2 милиарда долара на 24.2 милиарда долара през същия тримесечен период на миналата година. Услугите се оказаха вторият най-печеливш бизнес на Apple след iPhone.
Компанията също така обяви значителни инвестиции в разработването на Apple Intelligence,
генеративна AI стратегия, представена на Световната конференция за разработчици на Епъл (Worldwide Developers Conference) през юни. Изпълнителният директор Тим Кук отбеляза, че компанията е инвестирала значително количество ресурси в развитието на тази технология.