Интелект в джоба: Как и защо AI се превръща в масов продукт

изкуствен интелект

През последните няколко години основната технологична тенденция е развитието на изкуствения интелект (AI). Първоначално технологията се използва главно в правителствения и корпоративния сегмент, но с навлизането на невронните мрежи на потребителския пазар, производителите на персонални устройства започнаха да интегрират AI в своите продукти. Някои решения наистина се превърнаха в технологичен пробив в този сегмент, а други бяха просто маркетингов ход, според експертите. Интелект в джоба: Как и защо AI се превръща в масов продукт, отговаря проучване сред експерти.

Развитието на изкуствения интелект привлича все повече и повече средства всяка година – например през 2021 г. глобалните инвестиции в тази област на дейност възлизат на 11 милиарда долара, а две години по-късно вложенията в AI се увеличават повече от два пъти – до 27 милиарда долара, съобщава изданието Financial Times, позовавайки се на данни на PitchBook.

Сам Алтман с инвестиции в над 400 компании, а холдингите му струват към 2,8 млрд. долара

В същото време

самият изкуствен интелект става по-достъпен за масовия потребител.

Така ръководителят на OpenAI Сам Алтман стартира бот, базиран на ChatGPT AI през 2022 г., а през същата година беше пуснат генератор на изображения, базиран на невронната мрежа Midjourney.

Според експертите, са необходими хиляди човекочасове, за да се разработят AI функции за масови потребители. Разработката не включва само създаване на AI алгоритми или адаптиране на модели с отворен код, по-голямата част от разработката включва изследвания, създаване на концепция, интегриране с други компоненти и приложения на екосистемата, тестване и отстраняване на грешки.

Интелект в кутия

В същото време изкуственият интелект започна да се въвежда в потребителските джаджи и става още по-достъпен за масовия потребител. И така, през май 2024 г. Apple сключи споразумение с OpenAI, че интегрираният ChatGPT ще се появи в новата версия на iOS. Освен това от началото на годината Samsung започна да интегрира Galaxy AI в своите устройства, включително телевизори. В телефоните изкуственият интелект, използващ функцията Live Translate, позволява на устройството да превежда реч в реално време, включително при разговор по телефона. Освен това, използвайки функцията Transcript Assist, смартфонът може да превежда гласови записи в текст.

ChatGPT OpenAI обучение

Изкуственият интелект в телевизорите елиминира често срещаните проблеми при гледане на спортно съдържание, като изкривяването на футболна топка, и възпроизвежда предавания с висока разделителна способност с помощта на NQ8 AI Невронен процесор Gen3. Той автоматично определя какъв спорт се показва на екрана с помощта на невронни мрежи за дълбоко обучение. Също така, изкуственият интелект в телевизорите позволява да се идентифицират фрагменти от изображението, върху които окото на зрителя обикновено се фокусира и увеличава тяхната дълбочина, създавайки 3D ефект. В бъдеще AI ще навлезе още повече в нашето ежедневие.

AI в джаджите сега се е превърнал в основния фактор на конкуренцията на пазара на смартфони.

Ако по-рано производителите на смартфони се състезаваха с размери на екрана, качество и брой камери, сега изкуственият интелект се превърна в нов инструмент в борбата, коментират експертите. След появата на Galaxy S24 (първият смартфон с вграден изкуствен интелект) продажбите му са били по-високи в сравнение с продажбите на Galaxy S23 миналата година. Изкуственият интелект в смартфоните е само първоначалното ниво на потенциални възможности. Следващите години ще покажат дали производителите ще успеят да разработят още по-технологично напреднал продукт след време.

Съоснователят на OpenAI Иля Суцкевер основава нова компания за изкуствен интелект

Въвеждането на AI ще даде на потребителите по-голям обем функции,

интегрирани в екосистемата. Потребителят ще получи много функционалност в рамките на основните приложения на екосистемата. Промените ще засегнат и функции като бележки, телефонен секретар или браузър. Например гласовите асистенти, вградени в смартфони, използващи AI, ще разбират по-добре заявките на потребителите и ще предоставят по-точни отговори. Освен Apple и Samsung, китайски компании като Xiaomi и Huawei също имат разработки на невронни мрежи, които имат AI-базирани асистенти в своите устройства, което също е маркетингово предимство пред конкурентите.

Берлин забранява използването на китайски части в 5G мрежите

Въпреки това, отбелязва представител на Fplus, възможностите на услугите на трети страни, използващи AI, са много по-широки, отколкото могат да се съдържат в смартфон, така че

AI в смартфоните в момента е по-скоро маркетингова дейност, отколкото технологичен пробив.

Въпреки това приемането на AI от големите производители ще ускори интегрирането на различни функции в смартфони на други марки и ще стимулира целия пазар на AI за мобилни устройства.

Твърденията за пускането на устройства с AI като нещо ново са в известен смисъл маркетингов трик. Сега всеки модерен смартфон съдържа огромен брой AI алгоритми: Face ID, разпознаване на пръстови отпечатъци, интелигентни снимки, лични селекции и препоръки, гласови асистенти и много други. Но заедно с това експертите признават, че някои от новите функции наистина правят устройството по-лесно за използване чрез автоматизиране и опростяване на различни процеси.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да бъдат наложени по-строги правила за използването на електрически тротинетки?

Подкаст