Растежът на пенливите вина след пандемията значително „подкрепи“ LVMH, която притежава четирите най-ценни марки вина в света за 2024 г., според нов доклад на консултантската компания за оценка на марки Brand Finance. Този доклад анализира 5000 от най-големите марки в различни индустрии, класирайки ги според тяхната стойност и сила. Стойността на марката се определя като нетната икономическа полза, която собственикът би постигнал, ако лицензира марката на открития пазар.

Според доклада, Moët & Chandon е класирана като най-ценната марка вино в света, с оценка от 1,4 милиарда долара. Шампанското запази водещата си позиция, след като изпревари конкуренцията и през 2023 година. Brand Finance отчита, че стойността на марката Moët & Chandon е нараснала с 9% тази година, което подчертава нейния продължаващ потенциал и силно присъствие на пазара.

Второто, третото и четвъртото място в класацията също бяха заети от марки, собственост на Louis Vuitton Moët Hennessy. Chandon, макар и с лек спад в стойността на марката с 1% до 1 милиард долара, зае второто място. Veuve Clicquot, чиято стойност нарасна с 2% до 959,2 милиона долара, зае третото място, а Dom Pérignon, с увеличение от 7% в стойността си до 799,8 милиона долара, се изкачи на четвърта позиция. Тези резултати подчертават доминиращата позиция на LVMH в световната винена индустрия.
Китайската винена марка Changyu, която през 2023 г. беше на второ място, тази година падна на пето място, изпреварена от трите водещи марки на LVMH.

Всички четири най-ценни винени марки в света принадлежат към категорията пенливо вино, като Moët & Chandon, Veuve Clicquot и Dom Pérignon са шампанизирани. Тези марки продължават да поддържат високи продажби и рекорден пазарен дял на доставките на шампанско.
Хенри Фаар, директор на Brand Finance, коментира резултатите: „Постпандемичният растеж на индустрията за пенливи вина подкрепи шампанските марки на LVMH, генерирайки силни финансови резултати.“ Той обясни, че френският мултинационален гигант следва „твърда ценова стратегия“ като част от своя подход за създаване на стойност, а винарните за шампанско продължават да поддържат високи обеми на продажбите, което води до рекорден пазарен дял на доставки на шампанско.

Десетте най-ценни марки вина в света според данните на Brand Finance са:
- Moët & Chandon (1,4 млрд. долара)
- Chandon (1 млрд. долара)
- Veuve Clicquot (1 млрд. долара)
- Dom Pérignon (0,8 млрд. долара)
- Changyu (0,7 млрд. долара)
- Penfolds (0,7 млрд. долара)
- Yellow Tail (0,6 млрд. долара)
- Beringer (0,5 млрд. долара)
- Jacob’s Creek (0,3 млрд. долара)
- Lindeman’s (0,3 млрд. долара)
Четете още на : Летните олимпийски игри – повече бикове и по-малко мечки.