За честванията на Съединението на 6 септември БДЖ организира пътуване с атракционен влак, теглен от исторически парен локомотив. Десетки се повозиха по маршрута от Горна Оряховица до Трявна, съобщава кореспондент на Българското национално радио.
Композицията потегли от Горна Оряховица в 09:30 ч. с четири вагона в посока Трявна. По маршрута си имаше две спирки – в Трапезица и Велико Търново, откъдето сдобилите се с билет също можеха да заемат своето запазено място.
Атракционната композиция пристигна на гарата в Трявна в 10:47 часа. Там пътниците имаха време да се разходят и да разгледат възрожденската архитектура на града. От Трявна влакът тръгна обратно в 15:50 часа и пристигне в Горна Оряховица в 16:57 часа, като по пътя обратно композицията отново спря във Велико Търново и в Трапезица.
Билетът в двете посоки Горна Оряховица – Трявна – Горна Оряховица струваше 30 лв. и включваше запазено място. За децата до 10-годишна възраст билетите бяха на стойност 15 лв., като бяха валидни само с придружител.
За любопитните имаше специален разказвач – Алберт Иванов, участвал във възстановяването на парната машина, разказа, че локомотивът, теглещ композицията от четири вагона, е от 1942 година. Той е бил музеен експонат, но през 2011 г. е бил възстановен в горнооряховското жп депо. Със същия този локомотив е бил теглен траурният влак с цар Борис през 1943 година. Конструктивната скорост на локомотива е 80 километра в час. Той може да вози след себе си 10 тона въглища, 30 кубика вода.
Сред пътниците на влака се чуха мнения, че тръпката е голяма и преживяването е вълнуващо, тъй като едва ли много могат да се похвалят как през XXI век са се возели на парна машина. Друг сподели, че няма как всички да имаме претенции, че трябва да имаме свръхзвукови влакове, че трябва всичкото да бъде, както в напредналите държави.
“Всичко е според възможностите и разбиранията в държавата“, обобщи пътникът.