Електрическите автомобили в Норвегия вече надминаха бензиновите. Огромната част от колите, продадени през последните месеци, са с батерийно задвижване, което говори за бързия темп на електрификация на транспортния сектор в страната.
Според Съвета за пътна информация на Норвегия (OFV), към момента електрическите превозни средства представляват 754,303, или 26.6%, от общо 2.8 милиона регистрирани.
„Това е историческо събитие. Постижение, което малцина предвиждаха преди 10 години,“ коментира директорът на OFV, Йойвинд Солберг Торсен. Той добави, че електрификацията на автопарка с леки автомобили се движи с висока скорост, като се очертава Норвегия да стане първата държава в света с автопарк, доминиран от електрически автомобили.
Най-продаваната електрическа кола в страната е “Тесла” Y.
Бъдещите перспективи и предизвикателства
Прогнозите на OFV са, че до края на десетилетието в Норвегия може да има регистрирани до 3.1 милиона електрически превозни средства.
Торсен подчертава, че икономическите фактори, като автомобилни данъци, цени, лихвени проценти и други, оказват влияние върху продажбите на нови коли. Промените в данъчната политика могат значително да повлияят на предпочитанията на потребителите при избора на автомобили.
Норвегия, която е вторият по големина производител на петрол в Европа, стимулира и сега покупките на електрически превозни средства с щедри данъчни облекчения.
За сравнение, продажбите на електрически автомобили в повечето европейски държави изостават значително, като те съставляват едва 12.3% от новите продажби.
Експертите казват, че за да се изпълнят ангажиментите по Парижкото споразумение за климата, превозните средства с нулеви емисии, включително електрическите и водородните автомобили, трябва да съставляват около 40% от глобалния автопарк за леки автомобили и пикапи до 2030 година.
Четете още : Шведската Volvo Cars се отказва от плановете си да продава само електрически превозни средства до 2030 година.