Електрическите автомобили в Норвегия вече са повече от бензиновите

Електрическите автомобили в Норвегия вече са повече от бензиновите

Електрическите автомобили в Норвегия вече надминаха бензиновите. Огромната част от колите, продадени през последните месеци, са с батерийно задвижване, което говори за бързия темп на електрификация на транспортния сектор в страната.

Електрическите автомобили в Норвегия вече са повече от бензиновите

Според Съвета за пътна информация на Норвегия (OFV), към момента електрическите превозни средства представляват 754,303, или 26.6%, от общо 2.8 милиона регистрирани.

„Това е историческо събитие. Постижение, което малцина предвиждаха преди 10 години,“ коментира директорът на OFV, Йойвинд Солберг Торсен. Той добави, че електрификацията на автопарка с леки автомобили се движи с висока скорост, като се очертава Норвегия да стане първата държава в света с автопарк, доминиран от електрически автомобили.

Най-продаваната електрическа кола в страната е “Тесла” Y.

Електрическите автомобили в Норвегия вече са повече от бензиновите

Бъдещите перспективи и предизвикателства

Прогнозите на OFV са, че до края на десетилетието в Норвегия може да има регистрирани до 3.1 милиона електрически превозни средства.

Торсен подчертава, че икономическите фактори, като автомобилни данъци, цени, лихвени проценти и други, оказват влияние върху продажбите на нови коли. Промените в данъчната политика могат значително да повлияят на предпочитанията на потребителите при избора на автомобили.

Норвегия, която е вторият по големина производител на петрол в Европа, стимулира и сега покупките на електрически превозни средства с щедри данъчни облекчения.

За сравнение, продажбите на електрически автомобили в повечето европейски държави изостават значително, като те съставляват едва 12.3% от новите продажби.

електромобили (електрически автомобил)

Експертите казват, че за да се изпълнят ангажиментите по Парижкото споразумение за климата, превозните средства с нулеви емисии, включително електрическите и водородните автомобили, трябва да съставляват около 40% от глобалния автопарк за леки автомобили и пикапи до 2030 година.

Четете още : Шведската Volvo Cars се отказва от плановете си да продава само електрически превозни средства до 2030 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избирателната система за парламентарния вот трябва да бъде променена?

Подкаст