Изведнъж пейджърът, от позабравена, се превърна в една от популярните джаджи в последните дни. Това стана след като на 17 септември няколко хиляди души бяха ранени в резултат на експлозия на пейджъри в Ливан. Любопитно е кога се е появил пейджърът и кой все още го използва.
Пейджър (от английски to page – „за обаждане“) е приемник на текстови съобщения през мрежа за пейджинг. На всяко устройство се присвоява индивидуален код, който служи като адрес. Така информацията достига до точния абонат. За да изпрати съобщение, абонатът трябва да се обади на оператора, да даде номера на пейджъра и да продиктува текста на съобщението – дължината му е ограничена от възможностите на устройството, но най-често е не повече от 140 знака. Пейджърът работи само за приемане и ако абонатът е извън зоната за достъп, съобщението се губи.
Пейджърът е представен за първи път през 1956 г. от Motorola.
Първите потребители на притурката бяха служители на болници и служби за спешна помощ.
Устройството стана широко разпространено през 80-те години на миналия век – на върха на популярността си повече от 163 милиона души използваха пейджъри по света. До 2003 г. оборотът на индустрията за пейджъри в САЩ е 6.2 милиарда долара, а през 2008 г. – 2.1 милиарда долара. Устройството е произвеждано от Motorola, Nokia, Technomen, NEC, Oki Electric, Glenayre и други компании. Дълго време пейджърът се конкурираше успешно с мобилния телефон поради ниската си цена и автономност – зареждането на батерията издържа цял месец.
По целия свят пейджърите все още се използват от службите за спешна помощ,
тъй като мрежите за пейджинг осигуряват по-надеждна комуникация от мобилните устройства. Има аматьорски пейджинг мрежи, работещи на свободни честоти.
В началото на 2021 г. в света имаше над 2 милиона потребители на пейджъри. Към 2023 г. мрежата за пейджинг Spok обслужва повече от 800 хиляди клиенти в Съединените щати. Пейджърите са популярни в Ливан поради честите прекъсвания на тока и също така са по-трудни за проследяване от мобилните телефони.
Един от най-популярните производители на пейджъри е тайванската компания Gold Apollo –
от началото на 2022 г. до август 2024 г. компанията е изнесла над 260 хиляди комплекта пейджъри.