Ирина Дунчева
Хакери откраднаха личните данни на клиентите и информацията за трансакциите им. Вчера (7 октомври, понеделник) MoneyGram Payment Systems, Inc. обясни прекъсванията в работата си. В сайта, но не на всички езици, се появи съобщение за киберинцидент. Компанията обяснява, че „наскоро“ е научила за проблем с киберсигурността, засягащ някои от системите й.
На 27 септември 2024 г. установихме, че неупълномощена трета страна е имала достъп и е придобила лична информация на определени потребители между 20 и 22 септември 2024 г. Нашето разследване на проблема продължава, пише компанията в сайта си.
Засегнатата информация включва потребителски имена, информация за контакт (като телефонни номера, имейл и пощенски адреси), дати на раждане, национални идентификационни номера, копия на издадени от правителството документи за самоличност (като шофьорски книжки), други документи за идентификация (като сметки за комунални услуги), номера на банкови сметки, номера на MoneyGram Plus Rewards, информация за трансакции (като дати и суми на трансакции) и, за ограничен брой потребители, информация за криминално разследване (като измама). Видовете повлияна информация варират според засегнатото лице.
При откриване на проблема предприехме стъпки за ограничаването му и отстраняването му, включително превантивно изключване на определени системи офлайн, което временно повлия на наличността на нашите услуги. Също така започнахме разследване с помощта на водещи външни експерти по киберсигурност и се координирахме с правоприлагащите органи. Системите ни отново са онлайн и възобновихме нормалните бизнес операции.
Препоръчваме ви да останете бдителни за инциденти с измами и кражба на самоличност, като преглеждате извлеченията по сметката. Също така ви препоръчваме да сте нащрек за непоискани съобщения, включващи вашата лична информация.
MoneyGram предлага, явно за някои региони, безплатно ползване на услугата за наблюдение на самоличността на засегнатите потребители за две години.
Съжаляваме за неудобството, което може да е причинил този проблем, казват от MoneyGram и дават телефон за връзка и отговори на често задавани въпроси, както и контактите на длъжностното си лице по защита на данните, където го има. Американският гигант за парични преводи е предвидил и въпроса Какво трябва да направя, за да защитя информацията си? И отговаря, че пострадалите трябва да са бдителни за измами от тяхно име получаване на непоискани съобщения, включващи лична информация.
_______________________
* Текстът е публикуван в личния блог на автора.