Партньорството на компанията за производство на луксозни стоки LVMH, собственост на милиардера Бернар Арно, с “Формула 1” на стойност 1 милиард долара означава, че френската група ще бъде неразделна част от надпреварата. Люис Хамилтън ще носи червено вино в бутилки на Moët & Chandon за подиума на победителите и трофеи във витрините на Louis Vuitton. Всичките 75 марки на луксозната империя ще съпровождат състезанията след подписването на 10-годишната сделка между собственика на LVMH Бернар Арно и “Формула 1”.
Месеци наред имаше спекулации, че часовникарската марка TAG Heuer на LVMH води преговори да стане официален секундант на спортното състезание, заменяйки Rolex, който държеше тази позиция повече от десетилетие.
Както всички марки, собственост на луксозния концерн, TAG Heuer традиционно е оперирал независимо, сключвайки свои собствени спонсорски сделки с компании като Red Bull и McLaren още от 60-те години на миналия век. Но забележителната сделка на LVMH с “Формула 1” ще обедини 75-те им марки, стремейки се да покрие почти всички аспекти на спорта.
Транснационалната компания с приходи от 364 милиарда долара притежава луксозни модни марки като Celine, Dior, Fendi, Givenchy и Loewe, заедно с Fenty Beauty на Риана и международния козметичен гигант Sephora.
Инвестицията от 163 милиона долара в Олимпийските игри през 2024 г. позволи на марките на LVMH да заемат централно място по време на състезанията. Berluti облече френския олимпийски отбор, а Dior изготви дрехите на няколко звезди, включително Селин Дион. Олимпийците получиха медали, изработени от Chaumet, които се носеха в кутии на Louis Vuitton, докато милиони посетители на Париж разглеждаха магазините, собственост на LVMH.
Френската луксозна група е обмисляла подобна сделка с “Формула 1” преди десет години. По това време състезанието се считаше за нишов спорт в Америка, с единствено състезание в Тексас и ограничен медиен интерес. През последните години обаче, “Формула 1” е преминала през безпрецедентна трансформация на аудиторията, благодарение на Netflix’s „Drive To Survive“ и добавянето на състезания в Маями и Лас Вегас.
LVMH със сигурност ще продължи да оставя своя отпечатък в света на моторните спортове, отбелязват анализаторите.
Четете още : Растежът на пенливите вина носи печалби на LVMH.