Британският производител на дрехи и луксозни стоки Burberry отчете загуба от 53 милиона британски лири, причинена от 20% спад в продажбите до 1.09 милиарда лири. Година по-рано компанията имаше печалба от 223 милиона лири. Най-силно са спаднали паричните постъпления в Тихоокеански регион – с 25 процента. Това показват резултатите й за първото полугодие на годината, приключващо на 28 септември.
Компанията отмени изплащането на дивиденти за първото полугодие.
През тази година представянето на британския производител непрекъснато се влошава.
Експертите обясняват това със забавянето на потребителското търсене на фона на инфлацията, както и със слабия икономически растеж на пазарите, които са особено важни за Burberry в Азиатско-тихоокеанския регион, по-специално Китай.
В края на финансовата 2024 г., която приключи на 30 март, печалбата на Burberry спадна с 40%, а приходите с 4 на сто.
През юли, когато продажбите продължаваха да падат,
ръководството на компанията реши да освободи главния изпълнителен директор Джонатан Акройд
и да назначи Джошуа Шулман на поста.
Акциите на Burberry падаха стабилно през цялата година и през септември, поради намаляване на капитализацията, производителят дрехи беше изключен от индекса FTSE 100 на най-големите британски компании, в който членува от 2009 година. Сега акциите на компанията са поевтинели с почти 44% от началото на годината.
Като се има предвид ситуацията, новият главен изпълнителен директор на
Burberry представи стратегически план за укрепване на компанията „Burberry Forward“,
който трябва да „поднови любовта към марката, да подобри представянето и да доведе до дългосрочен капиталов растеж“.
По този начин Burberry сменя ръководителите на редица направления и подразделения, опростява организационната структура, укрепва връзките между търговските и творческите екипи и т.н.
Джошуа Шулман подчерта, че компанията трябва да се върне към първоначалните си цели и да фокусира марката върху неговата „уникална история и наследство“ и върху „широка база от купувачи на лукс“.
Акциите на Burberry в Лондон реагираха на съобщенията на компанията, като поскъпнаха с повече от 11 процента.
Британската луксозна модна къща Burberry Group plc е създадена през 1856 г. от Томас Бърбъри и с централне офис в Лондон.