На 14 ноември 2024 г. в Grand Hotel Sofia, „Сървис Центрикс“ беше домакин на петото издание на ежегодната конференция за автоматизация и дигитализация на бизнес процесите, което тази година беше с тема: „Автоматизацията и изкуственият интелект: Пътят към бизнеса с перспективи“. Събитието събра водещи специалисти и експерти от различни публични и частни организации и на него бяха представени примери от реални проекти за това, как новите технологии могат да донесат ефективност в дейността им.
Темите на конференцията бяха представени от уважавани лектори-експерти от технологичния сектор, публичния сектор и бизнеса, които споделиха своите идеи за ефективно използване на съвременните технологии. Гост-лекторът Левон Хампарцумян откри събитието, вдъхновявайки аудиторията с експертното си мнение за предизвикателствата и възможностите на автоматизацията, изкуствения интелект и съвременните технологии като цяло, както и за перспективата им в нашето общество, и в частност за България.
Ключови теми на следващите презентации бяха практическите приложения на автоматизацията на рутинни задачи и комбинирането й с възможностите на изкуствения интелект, както и
нови технологии и платформи, които променят начина, по който работим.
![Бъдещето на бизнеса и администрацията е свързано с новите технолигии 1 pic 2 article](https://banker.bg/wp-content/uploads/pic-2_article-1024x682.jpg)
Бяха демонстрирани примери за автоматизирана обработка на фактури, болнични лист, договори и други видове документи. Бяха направени демонстрации и на автоматизирани персонализирани телефонни повиквания с IVR-функционалост, които имат приложение включително и във финанси, застраховане и публична администрация.
Бяха направени демонстрации на разработени процеси върху платформа за автоматизация на бизнес процеси (BPMS) чрез технология за Low Code-разработка, която позволява времето за разработката на сложни бизнес процеси да бъде съкратено между 5 и 10 пъти.
В края на конференцията бе проведен панел с участието на бизнес лидери от различни сектори на частния бизнес, които имат дългогодишна практика в автоматизацията на бизнес процеси в техните организации. Те споделиха своя опит във внедряване на автоматизация, софтуерна роботизация и изкуствен интелект, като представиха не само технологичните предизвикателства, но и организационно-психологическите подходи в хода на съответните проекти. Общата констатация беше, че с годините
доверието на служителите се е увеличило и те са се превърнали в основен източник на идеи за автоматизация в техните организации,
![Бъдещето на бизнеса и администрацията е свързано с новите технолигии 2 pic 3 article.pic](https://banker.bg/wp-content/uploads/pic-3_article.pic_-1024x577.jpg)
като компаниите са получили допълнителна полза от повишената мотивация на служителите и от факта, че самите служители са били в основата на модернизацията и развитието им.
Общото мнение на присъствалите на конференцията беше, че „Сървис Центрикс“ се утвърждава сред лидерите в екосистемата на компаниите, движещи дигитализацията и иновациите в България.
Събитието показа, че бъдещето на бизнеса и администрацията, е свързано с иновациите и автоматизацията и че организациите, които се адаптират към тези промени, ще бъдат водещи на пазара.