За първи път онлайн продажбите в САЩ в Черния петък надхвърлиха 10 млрд. долара

Пари, евро, лев, кредит, кредити, лихва, лихви, борса, пазар, пазари финансиране инвестиции бизнес

Въз основа на първите предварителни резултати от Черния петък в Съединените щати, изследователите регистрират общо увеличение на продажбите от 3.4% в сравнение с миналата година. Много по-значителен ръст се отбелязва при онлайн продажбите – според различни източници с 10.2 до 14.6 процента. За първи път в историята онлайн продажбите в Съединените щати надхвърлиха 10 милиарда долара, докато трафикът във физическите магазини или леко нараства, или намалява.

Тези първите данни за разпродажбите в Черния петък традиционно се разглеждат като един от ключовите индикатори за доверието на потребителите и състоянието на икономиката като цяло. Според изчисленията на платежната система Mastercard, общите продажби в САЩ са се увеличили с 3.4% спрямо миналогодишния Черен петък. Но докато потребителите са харчили само с 0.7% повече във физическите магазини в сравнение с година по-рано, онлайн растежът е 14.6 процента.

Експертите отбелязват

известно влияние на инфлацията върху резултатите от продажбите през този Черен петък.

Според главния експерт на Mastercard Economics Institute Мишел Майер, цитирана от Ройтерс, „въпреки че общата инфлация в Съединените щати вече надхвърля 2% (според официалните данни, през октомври инфлацията в САЩ е била 2.6% на годишна база основа), цените за най-популярните продукти на Черния петък – домакински уреди, дрехи, спортни стоки, продукти за лична хигиена и бижута, в сравнение с миналата година или намаляват (с изключение на отстъпките), или не са се променили.” Това позволи на търговците да направят значителни отстъпки няколко дни преди Черния петък, а в самия ден да намалят цената още повече, като по този начин привличат купувачи. 

Според изследователите на Adobe Analytics,

американските търговци са започнали да предлагат отстъпки над 20% за електроника, играчки и дрехи още на 25 ноември,

а до 29 ноември максималните отстъпки са достигнали 27 процента. В същото време за други категории стоки, които инфлацията все пак засегна (храни, алкохол, развлечения и други), реалните отстъпки се оказаха по-малки. Анализаторите отбелязват, че тази ситуация може да повлияе на окончателните данни за продажбите за целия предколеден сезон – от 1 ноември до 25 декември.

Според Adobe Analytics, тази година

онлайн продажбите в САЩ в Черния петък надхвърлиха 10 милиарда долара за първи път в историята,

пари домакинства депозити дивидент преки чуждестранни инвестиции елана агрокредит продажбите приходи, Юрий Гагарин прогнози ръст продажби придобивания оборот бфб проекти Мак АД възнаграждения Елана слънчо смарт органик Емка печалба

достигайки рекордните 10.8 милиарда долара, което е с 10.2% повече от година по-рано. 

На Деня на благодарността (28 ноември) онлайн продажбите възлизат на 6.1 милиарда долара, което е с 8.9% повече от година по-рано. Така тенденцията, която се установи преди няколко години, продължава в САЩ. Потребителите стават все по-малко склонни да се тълпят във физическите магазини на Черния петък и активно купуват онлайн за доставка или пазаруват в дните около Черния петък, създавайки „уикенд на разпродажби“.

Ето защо

през последните години в САЩ онлайн продажбите непрекъснато бележат нови рекорди,

докато продажбите във физическите магазини растат много по-бавно или изобщо намаляват. Тази година ситуацията с продажбите във физическите магазини остава несигурна. Докато Mastercard отбеляза лек ръст, изследователската фирма RetailNext изчислява, че трафикът на Черен петък във физическите магазини в САЩ е намалял с 3.2% в сравнение с миналата година. Според оценки на Sensormatic Solutions трафикът на клиенти във физическите магазини е намалял с 8.2% тази година. 

Онлайн

Грант Густафсон, ръководител на аналитичния отдел в Sensormatic Solutions за пазара на дребно, смята, че тази година потребителският трафик във физическите магазини на Черния петък може да е бил повлиян от отстъпките, които търговците на дребно започнаха да предлагат в предишни дни, включително в онлайн платформи.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли стабилно управление с пълен четиригодишен мандат след новините за нова "сглобка"?

Подкаст