В началото на пленарното заседание Стела Николова от “Продължаваме промяната” – “Демократична България” поиска в декларация прекратяване на конкурса за генерален директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ).
Тя посочи, че точно преди празниците е станало ясно, че след първия етап от конкурса за нов постоянен генерален директор на НКЖИ са стигнали трима души, които преди това са заемали този пост. Това са Мария Генова, Красимир Папукчийски и Стоян Стоянов.
Преди това тя припомни как на 16 декември т.г. между Криводол и Бойчиновци са загинали двама служители на НКЖИ, а друг е ранен. Преди това на 7 юни т.г. влак по линията Варна – Мездра убива работник на БДЖ през ноември т.г. друг негов колега загива, блъснат от влак, на 9 декември отново при тежък инцидент между гара “Подуяне” и София загива човек.
За тази черна серия никой не е поел отговорност, обърна внимание Стела Николова, като добави, че и тримата стигнали до втората част от конкурса са бивши и настоящ директор на НКЖИ. По време на тяхното управление е имало забавени и просрочени с години обществени поръчки за милиарди.
Николова даде и няколко конкретни примера – жп отсечката Пловдив – Бургас се строи и модернизира вече 18 години, забавени са проектите за модернизация на жп линията София – Пловдив, дострояването на коридор 8 и връзката с Република Северна Македония в българския участък на трасето, модернизацията на Подбалканската линия, както и жп отсечката Русе – Варна.
Стела Николова припомни и че Мария Генова е била уволнена от министър на транспорта именно заради големия брой инциденти, а нейният наследник Стоян Стоянов допуснал да се стигне до трагичния инцидент на 16 декември.
По думите на Стела Николова по време на най-дълго управлявалия НКЖИ – Красимир Папукчийски – е имало редица случили се инциденти, като той е увлонен от министър на транспорта заради лобиране и конфликт на интереси.