Nio представи новата си марка Firefly в събота, като я рекламира като конкурент на Smart на Mercedes и Mini на BMW. Това е най-новият опит на китайския производител на електрически автомобили да разшири клиентската си база и да увеличи продажбите.
Изпълнителният директор Уилям Ли обяви новата марка на годишното събитие на компанията в Гуанджоу. Предварителните продажби започват незабавно, с начална цена от 148 800 юана (20 394 долара). Уилям Ли представи три автомобила Firefly в цветове лавандула, лимон и бежово, като отбеляза, че автомобилът предлага малък радиус на завой от 4,7 метра и технология за автономно паркиране.
Клиентите могат да направят поръчки чрез приложението Firefly. Автомобилите ще бъдат пуснати на пазара официално през април.
“Създаваме Firefly, за да бъде по-умен от Mini и по-Mini от интелигентните автомобили”, заяви Ли. Електрическият Mini на BMW също се продава на цена от 148 800 юана в Китай, докато Smart #1 на Mercedes започва от 154 900 юана.
Вътрешни марки, с които Firefly ще се конкурира, включват Seal на BYD и Mona на Xpeng.
Nio, един от най-големите китайски производители на електрически превозни средства по продажби. По-рано тази година пусна по-евтини модели, а през май компанията представи и друг модел, наречен “Onvo”.
Компанията имаше намерение да се конкурира с Renault, Fiat и Peugeot на Stellantis и Mini на BMW в сегмента на малките автомобили в Европа, където годишното търсене е 4 милиона автомобила.
Но през октомври Европейската комисия наложи допълнителна тарифа от над 20% върху автомобилите на Nio, включително Firefly, изнасяни от Китай в региона за следващите пет години. Анализатори смятат, че това ще подкопае конкурентоспособността на марката по отношение на цената.
Nio си е поставила цел да удвои продажбите си до 2025 г. и да постигне рентабилност през 2026 г., но този месец съобщи, че ръстът на продажбите изостава с две години спрямо графика. Nio планира да пусне първия си хибриден модел с удължен обхват под марката Firefly през 2026 година.
Четете още: Hyundai и Kia изтеглят над 208 000 електромобила заради проблем с мощността.