Polestar има дълга и интересна история, преди да се превърне в производител на електрически превозни средства (EV). Компанията започва като модификатор на автомобили, което води до сътрудничество с Volvo през 1996 г., превръщайки се в подразделение за настройка на автомобили на марката. Това сътрудничество довежда до създаването на няколко модела Volvo с името Polestar, включително Volvo V60 Polestar и Volvo S60 Polestar.
След като беше собственост на Ford Motor Company в продължение на 11 години, Volvo беше придобита от Zhejiang Geely Holdings през 2010 година. Geely е огромен китайски автомобилен конгломерат, който притежава също марки като Smart, Lotus, Proton, Geely Auto, LYNK & Co и ZEEKR.

През 2015 г. Volvo изкупува всички акции на Polestar и го интегрира като специализирана марка за висок клас, подобно на M за BMW или AMG за Mercedes-Benz. През 2017 г. Polestar е отделен от Volvo и се превръща в независима марка за електрически автомобили. Geely и Volvo осигуряват на Polestar начален капитал от 640 милиона евро за новото предприятие.
Към първото тримесечие на 2024 г. Zhejiang Geely Holdings притежава 24% от акциите на Polestar, докато Volvo държи 18 процента. Привлечени са нови акционери, като свободният брой акции, достъпни за търговия на публичния пазар се увеличи до около 18 процента. През февруари 2024 г. Polestar успя да осигури допълнително финансиране от 950 милиона долара от група международни банки, което трябва да е достатъчно за постигане на планираното производство.

Корпоративната централа на Polestar се намира в Гьотеборг, Швеция, а изследователският и развоен център е базиран във Великобритания. До скоро цялото производство на Polestar беше съсредоточено в Китай. Първият модел на марката, произведен в азиатската страна, беше Polestar 1 – високопроизводителен хибрид с мощност от 609 конски сили. Между 2019 и 2022 г. бяха произведени само 1500 екземпляра от Polestar 1. Всички следващи модели на Polestar са изцяло електрически.
След Polestar 1 идва Polestar 2, също произведен в Китай, който дебютира като модел от 2021 г. и беше обновен за 2024 година. С начална цена от 51 300 долара, Polestar 2 е първият масов електрически автомобил на компанията. Първоначално беше наличен във версии с един или два двигателя, предлагащи мощност между 299 и 455 конски сили.
За 2025 г. Polestar 2 е преработен в единен модел с задвижване на всички колела и включени всички опционални пакети, което увеличава цената до 66 200 долара.

Следващият модел в гамата е Polestar 3 – първият SUV на марката. Той беше пуснат в продажба в САЩ като модел от миналата година. Базовата версия за 2025 г. е със задно задвижване и мощност от 295 к.с. и с начална цена от 68 900 долара. Най-мощната версия – Performance, има 510 к.с. и струва между 68 900 и 81 300 долара. Polestar 3 споделя платформа с Volvo EX90.
От 14 август 2024 г. Polestar 3 се произвежда в Южна Каролина, както и в една китайската фабрика. Прехвърлянето на производство в САЩ ще помогне на компанията да избегне митата за китайски електромобили и може да позволи предоставянето на федерални данъчни кредити на клиентите в зависимост от произхода на батериите. Автомобилите, произведени в САЩ, ще се изнасят и за Европа.
Следващият модел е Polestar 4, който официално влезе в продажба в САЩ на 24 април 2024 година. Той заема позиция между Polestar 2 и Polestar 3 по цена и размер и представлява по-елегантно и спортно “SUV купе”. Polestar 4 се произвежда в Китай, но за клиенти в САЩ се планира производството да започне в Бусан, Южна Корея, през 2025 г., което може да намали тарифите за внос от Китай.
Четете още : Глобалните продажби на Geely се повишиха с 32%.