Generali с нова стратегия: партньор за цял живот 27: Път към съвършенство

Generali Партньор за цял живот 27 Път към съвършенство

На заседание с председател Andrea Sironi, съветът на директорите на Assicurazioni Generali одобри новия тригодишен стратегически план на Група Generali: „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“, който беше представен и пред инвеститорите, съобщиха от компанията.

Стъпвайки на силната основа, действаща от 2016 г. и на преизпълнението на всички ключови финансови цели от плана за 2022-2024 г., новата стратегия на Generali се фокусира върху постигане на съвършенство в отношенията с клиентите, в основните си дейности по застраховане и управление на активи, както и в оперативния си модел.

„Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“ ще създаде значителна и устойчива стойност, насочена към годишен ръст на печалбата на акция между 8 и 10%, отбиляазват от компанията.

Планът е насочен към устойчив ръст на генерирането на парични средства,

достигайки над 11 млрд. евро нетни парични потоци (2022 г. – прогноза за 2024: около 9.5 млрд. евро), подкрепени от около 14 млрд. евро дивидент от дъщерните дружества (2022 г. – прогноза за 2024: около 11.5 млрд. евро). Освен това Групата ще се стреми към стабилно генериране на капитал от над 14 млрд. евро по време на периода на плана (2022 г. – прогноза за 2024: над 13 млрд. евро). “Всичко това отразява последователното прилагане на рамката за управление на капитала на Групата и ясния ангажимент за увеличаване на възвръщаемостта на акционерите”, става ясно от съобщението от компанията.

В резултат на това

generali partnor za czyal zhivot 27.jpg scaled

Generali се ангажира да постигне над 10% годишен ръст на дивидентите на акция (DPS),

като цели над 7 млрд. евро дивиденти за периода на плана, което е с около една трета повече от 5.5 млрд. евро, разпределени през периода на плана „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“.

Повече от 3 млрд. евро са били разпределени за обратно изкупуване на акции и други капиталови операции (например, сливания и придобивания). Групата е поела ангажимент за годишно обратно изкупуване на акции в размер на поне 0.5 млрд. евро, като сумата ще се оценява в началото на всяка година. Вече е потвърдено обратното изкупуване на акции на стойност 0.5 млрд. евро за 2025 г., което подлежи на одобрение от общото годишно събрание и регулаторните органи. 

Групата ще оценява стриктно възможностите за сливания и придобивания,

като също така ще прави сравнителен анализ на всяка потенциална сделка с обратното изкупуване на акции.

Между 0.5 и 0.7 млрд. евро са определени за вътрешно разпределение на капитал в подкрепа на бизнес растежа и стратегическите инициативи.

Новият стратегически план на Групата се основава на хората, изкуствения интелект и данните, както и на устойчивостта, подчертават от компанията. Generali ще подкрепя професионалното развитие на своите служители, като подобрява техническите им умения, за да стимулира иновациите и ефективността в цялата Група. Същевременно ще обогатява мощната дистрибуторска мрежа от агенти с най-новите възможности за изкуствен интелект и данни. Generali запазва твърд ангажимент към устойчивото развитие с допълнителни цели и инвестиционни намерения, посочват от компанията.

„Generali успешно преизпълни финансовите цели на стратегията „Партньор за цял живот 24:  Двигател на растежа

филип доне дженерали

в условията на трудна глобална макрообстановка. От този момент нататък ще ускорим нашия стремеж към усъвършенстване, за да постигнем по-висок ръст на приходите и генериране на парични средства. Ще се насочим към увеличаване на възвръщаемостта на акционерите с двуцифрен ръст на дивидент на акция”, казва Philippe Donnet, Главен изпълнителен директор на Група Generali.

“Благодарение на „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“ ние ще продължим да работим върху усъвършенстване на отношенията с клиентите, оперативния модел на Групата и основните ни дейности. Ще инвестираме в изкуствен интелект, нови технологии и повишаване на квалификацията на нашите служители, възползвайки се от всички възможности, които предлагат новите тенденции, бързо променящите се клиентски очаквания и бързо развиващия се пазар. Комбинацията от водещите ни позиции на пазара на Общо застраховане, Животозастраховане, и Глобалната платформа за управление на активи, която може да бъде допълнително трансформирана чрез предложеното ни партньорство с BPCE, е силна отличителна черта, която създава значителна стойност”, добавя Главен изпълнителен директор на Група Generali.

Generali е един от най-големите доставчици на застрахователни услуги

и такива, свързани с управлението на активи в световен мащаб. Създадена през 1831 г., тя присъства в 50 страни по света с общ премиен приход от 82.5 милиарда евро за 2023 година. С повече от 82 000 служители, обслужващи 70 милиона клиенти, Групата има водеща позиция в Европа и нарастващото присъствие в Азия и Латинска Америка. 

„Дженерали Застраховане” АД е дружество с централен офис в София и притежава  лиценз за извършване на застрахователна дейност. То е част от “Група Дженерали”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст