Gucci: Кой може да стане новият творчески директор на модната къща?

Gucci Гучи

Сабато де Сарно напуска поста си на творчески директор на модната къща Gucci. Той ръководи марката от около две години. Самата модна къща обяви края на сътрудничеството си с него. Анализаторите отдават решението на спада в популярността на марката. През третото тримесечие на 2024 г. приходите на Gucci възлизат на 1.6 милиарда евро, което е с 26% по-малко от година по-рано. По-късно числата продължиха да падат.

Съобщението за промяна в творческото ръководство е насрочено да съвпадне със Седмицата на модата в Милано, която ще бъде открита от Gucci. Както казват анализаторите, Сабато де Сарно е виновен за това, че никога не успя да рестартира модната къща и на това бяха възложени големи надежди. Под „рестартиране“ се има впредвид да се закупуват повече продукти на Gucci, така че приходите да са по-значими, което всъщност според данните от 2024 г. не беше възможно да се направи. Но интригата се крие и във факта, че това изявление беше направено буквално в навечерието на модните ревюта, които започват в Милано на 25 февруари, и Gucci ще покаже своите тоалети, проектирани от Сабато де Сарно, но всички тези ревюта ще се проведат без него.

Има слухове, че новият творчески директор ще бъде Хеди Слиман,

hedi slimane in 2015

който преди няколко месеца напусна поста творчески директор на къщата Celine и през това време дори успя да купи къща в Милано, която се намира в непосредствена близост до офиса на Gucci. Модата е в криза по целия свят. Много модни къщи изпитват затруднения с продажбите. Тук има много проблеми, не само, че липсва креативност, а марките все повече си приличат една с друга. Има промяна в моделите на харчене: хората харчат все по-малко за мода и марки, но харчат повече за пътувания и ресторанти. Тази тенденция може да се проследи статистически.

Сабато де Сарно едва наскоро изгради нова идентичност на марката Gucci, отбелязват някои анализатори. Те не изключват, че с идването на нов творчески директор модната къща отново ще се сблъска с промени. Сабато де Сарно просто преустрои по някакъв начин ДНК на марката и започна да събира нова клиентела. Първите колекции не бяха от най-успешните, но третата и четвъртата вече бяха доста интересни, със собствена идентичност. Но него вече го няма. Има спекулации, че на този пост ще бъде назначен като нов творчески директор Хеди Слиман. Разбира се, всичко ще се промени, не само колекцията, напълно възможно е да се промени самият стил и дизайнът на магазините. Когато Хеди Слиман дойде в Yves Saint Laurent, той премахна името Yves и го направи Saint Laurent. По принцип, разбира се, всеки нов творчески директор създава бранд за себе си.

Не само Gucci е изправен пред трудности.

Почти всички луксозни марки са изправени пред затруднения през четвъртото тримесечие на 2024 г., с изключение на къщи като Prada и Chanel, които продължават да растат. Останалите или се забавиха, или дори паднаха.

Спадът в продажбите се дължи на общата икономическа ситуация на пазара. Знаем, че Китай започна да купува по-малко и това беше основният потребител в тази посока.

gucci bamboo bag 1960 65

Сабато де Сарно се стремеше да произвежда търговски успешни модели с акцент върху минимализма.

Сега обаче интересът към по-сложни стилове облекло отново нараства, отбелязва Розмари Търман, анализатор на съвременната модна индустрия, куратор на програми в Британското висше училище по дизайн. „Сабато се оказа в трудна ситуация, защото, от една страна, луксът сега е в много уязвима позиция, много марки губят печалби, а от друга страна, той дойде с доста комерсиална и много ясна визия за марката след невероятно ярка и оригинален дизайнер. Професионалистите също не харесват колекциите му. Доста е трудно да се каже кой ще дойде в марката, защото сега има много безработни дизайнери и това са звезди, например Джон Галиано и Джонатан Андерсън, който се предвижда да отиде в Dior, и Ким Джоунс, списъкът е дълъг. Но тактиката на конгломерата, който притежава марката Gucci, е малко по-различна. Обикновено наемат млади дизайнери, които не са работили като творчески директори и се развиват в рамките на марката.“

Продажбите на други модни марки също намаляват.

Миналата година печалбите на конгломерата LVMH, който включва Dior, Louis Vuitton, Givenchy и други, са паднали със 17 процента. Според The ​​Wall Street Journal, клиентската база на луксозните марки се е свила с 10% през последните две години.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст