Китайският технологичен гигант Alibaba Group Holding Ltd ще си партнира с американската компания за електроника Apple Inc, за да внедри функции с изкуствен интелект за потребителите на iPhone в Китай. Този ход е признание на силните страни на Alibaba в сектора на големите езикови модели, задвижвани от изкуствен интелект.

Джо Цай, съосновател и председател на Alibaba, потвърди партньорството на компанията с Apple по време на Световната среща на правителствата в Дубай, Обединените арабски емирства в четвъртък. Двете компании са подали документи за одобрение в китайския регулатор за AI функциите, които са разработили съвместно за iPhone в Китай.

Споразумението идва в момент, когато Apple търси китайски партньор в областта на изкуствения интелект, за да увеличи продажбите на iPhone в азиатската страна. Американската технологична компания е изправена пред предизвикателства, тъй като функциите на Apple Intelligence не са достъпни за потребителите на iPhone в Китай.
Alibaba има предимство в областта на големите езикови модели (LLM), приложението на AI моделите в различни индустрии, както и в изграждането на изчислителна мощ и AI инфраструктура. Това ще осигури по-добро AI изживяване за потребителите на Apple и ще помогне за продажбите на iPhone в Китай.

Експерти от индустрията посочиха, че гигантът в електронната търговия има задълбочено разбиране за навиците на потребителите при пазаруване и плащания, което може да му помогне при обучението на AI модели и предоставянето на по-персонализирани AI услуги.
Apple се сблъсква с нарастващи предизвикателства от страна на конкурентите в Китай. Данни от пазарната консултантска компания Counterpoint Research показват, че Huawei си е върнала първото място на китайския пазар на смартфони през четвъртото тримесечие на 2024 г., като е завладяла 18.1% от пазарния дял.
Четете още : TikTok се завърна в магазините на Apple и Google в САЩ.